Missljud i koppling Toyota Avensis

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Ensnp
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2005
PostOrt: Helsingborg

Missljud i koppling Toyota Avensis

Inlägg av Ensnp »

Hörs ett knarrande ljud i kopplingen (ungefär som när en fjäder spänns). Vet att det här är ett vanligt fel på den här modellen. Jag undrar vad man kan göra för att bli av med ljudet? Tips om att höja bilstereon undanbedes.

Toyota Avensis
2,0
2005

Tack på förhand.
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Re: Missljud i koppling Toyota Avensis

Inlägg av cheetah1 »

Ser fram emot tips, min tanke var att smörja upp gångjärnet och fjädern på pedalen, vilket jag antar sitter uppe på torpedväggen nånstans, gick dock bet på all jävla plast, så jag gav upp.

Du behöver förresten inte posta flera, vi har ett antispamsystem som gör att vi måste godkänna nya inlägg, så det var därför det inte dök upp. Men det är lugnt, du behöver inte göra det igen bara. :)
Skriv svar