Bilen startar inte efter byte av koppling
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: ons 08 jul 2015, 01:46:20
- Bilmodell: Toyota Celica T20
- Årsmodell: 1997
- PostOrt: Vadstena
Bilen startar inte efter byte av koppling
Min gubbe bytte koppling på min Celica, och nu startar inte bilen, han pratar om att nollställa motorn och att han måste ta bort kopplingen igen, men jag tycker det borde gå att lösa på ett enklare sätt, eller gör det inte det? Sen funderar jag på om det kan vara ngt annat oxå, förslag?
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Bilen startar inte efter byte av koppling
Klassikern är ju utan tvekan att man missat nån kabel till en sensor eller liknande, att byta koppling på dessa är ju en ganska stor operation och man lär ju få riva en hel del.
Men som vanligt, finns det lagrade felkoder ? dessa kan läsas av utan instrument på T20.
Har man lite tur så finns det en felkod som säger att den inte får signal från nån givare, så vet man var man ska leta.
Känns inte som att man borde kunna sabotera nåt timingmässigt (typ kammarna) om man bara byter koppling, och det är det i alla fall jag anser är det man gör när man "nollar" motorn, man ställer allting i sitt noll-läge.
Men som vanligt, finns det lagrade felkoder ? dessa kan läsas av utan instrument på T20.
Har man lite tur så finns det en felkod som säger att den inte får signal från nån givare, så vet man var man ska leta.
Känns inte som att man borde kunna sabotera nåt timingmässigt (typ kammarna) om man bara byter koppling, och det är det i alla fall jag anser är det man gör när man "nollar" motorn, man ställer allting i sitt noll-läge.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Bilen startar inte efter byte av koppling
På vilket sätt startar den inte? Går det inte runt alls eller tuggar den utan att tända?
Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson