Mja, men jag köpte det större av de två batterierna i vartas rekommendationslista, men i min ST202 har jag ett större (och därmed bredare) tudorbatteri.
Dock har jag aldrig haft problem med originalbatteriet så detta lär räcka fint
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Köpte precis.
Sen behövs det adaptrar, antingen svarvar och fräser jag till de på jobbet eller så får kompisen göra de i sin verkstad, han gör inget annat än just sånt
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Senaste inköp, batteri till hojen. Köpte med fel polaritet, så för att komma åt och sträcka över sladdarna till tvärt om fick jag ta bort luftburken, varpå jag upptäckte att filtret inte satt i sitt hål, utan låg inne i luftburken och var dränkt i olja, så det var bara att panikleta rätt på nån som hade ett sånt i lager en lördag, eftersom hojen skulle på långtur på söndan. Tack för det...
Men jag lyckades, så nu är jag "hemma" (där jag är skriven) igen, med hojen i garaget.
Hittade en helt fantastisk sak som säkert inte många visste att det fanns.
Har du en nyare Toyota och med OBD2-uttag vid förarplatsen så är det här inget nytt och ej heller för era bilar men vi andra med äldre modeller och med ett Diagnosuttag (DLC1, OBD1) som trott att ni i princip bara kan läsa av felkoder via det här uttaget bör se hit!
TOYOBD1 Android datalogger
Requirements
Android 2.3.3
Bluetooth capabilities on cellphone
OBD1READ circuit
TOYOTA OBD1 compliant ECU
Features
MPG calculator
Text Display of obd1 data
Graphical Display of obd1 data
Logging of every frame in an SQLite database on the phone.
Replay your data when not connected to a car. Can be quite usefull to show stuff to your friends.
Extraction of log entries for specific parameters , time frame, specific ECU id, different extraction modes, output to *.CSV file for deeper analysis in a spread sheet application.
Configuration of engine data interpretation( raw data must be interpreted knowing your engine sensors )
Configuration of displayed fields
Glossary of terms
det framgår ju inte så väl, men den där verkar inte göra så mycket egentligen ? ..vilket iofs nog beror på att det inte finns mycket data att hämta från porten i fråga ?
Du får återkomma med en beskrivning sen när du använt den
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:det framgår ju inte så väl, men den där verkar inte göra så mycket egentligen ? ..vilket iofs nog beror på att det inte finns mycket data att hämta från porten i fråga ?
Du får återkomma med en beskrivning sen när du använt den
Tycker den gör massor och killen som har gjort modulen och appen har gjort ett fantastiskt jobb från och utav någonting som är väldigt begränsat. Det finns bara två nackdelar vad jag kan komma på och det ena är att den kan inte mäta rpm-värden över 6375 rpm samt att den har en uppdateringsfrekvens på 1.3s. Men det är bilens ECU som bestämt dom begränsningarna. Inte han som gjort appen.
Några bra saker...
T.ex.
Du får ett larm om kylartempen överstiger 100 grader.
Du kan få fram en rätt exakt bränsleförbrukning.
Du får massor av temp-värden och övriga värden i mer exakt digital form som du kanske bara hade en analog mätare innan för... om ens det?
Du får fram i vilket läge din ECU arbetar och/eller om om den är i "self diagnosis mode".
Du får reda på om knack-sensorn detekterar för knackningar.
Du får reda på luftblandningen (bränsleblandningen också?) och om motorn går fett eller tunt.
Du får reda på när motorn har uppnått arbetstemperatur och ställer om sig.
...osv! I mina ögon viktig, nördig och intressant information som jag vill veta av både nytta och nöje.
Smart sak om man vill koppla på extraljus och inte vill göra åverkan på original kablage och riskera en avärgad kabel efter några år pga. en otät strömtjuv eller kabelsko