Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Johnny Blade skrev:Hallå! Hallå!
Efter att startmotorn har tvekat allt mer frekvent så slutade den tillslut funka helt.
Istället för att "renovera" den så stoppade jag dit en från en Camry SV21.
Dom har samma artikelnummer,men Camryn har ändå en mycket större solenoid.
Jaja,den funkar iaf nu. Tjoho!
Nu har även denna startmotor börjat klicka.Jobbiga bilelände.
En liten startmotorguide:
Såhär ser det ut när kontaktblecken i startmotorn är slitna:
Man kommer lätt åt dessa genom att skruva bort 3 skruvar på baksidan.
Ett bortplockat bleck:
Jag köpte inga nya,utan plockade ett par från en annan startmotor.Jag slipade till ytan på dessa med lite sandpapper.
Dessutom så är det ju bra om den delen som ska "kontakta" blecken också har en ok yta.Denna slipade jag också till.
Det är lätt att blecken vrider sig lite när man skruvar åt muttern,det kan vara bra att försöka få dom rakt.
När jag hade min St165 så suckade besiktningsmännen ett par gånger och sa typ "Jaa, jag VET att dessa bilarna rostar här, men efterssom det sitter plast ivägen kan jag ju inte knacka.."
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
För övrigt, hur tänkte du få fast plasten sen ? jag antar att dina fästen har disintegrerat som vanligt ? ..på min monterade jag med PL400, stackars den som skulle ha loss det där sen :/
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Fast för mej var det fästena i plastbitarna som hade disintegrerat, vill minnas att folk sa "så är det alltid" när jag frågade hur man skulle lösa det.
Iofs var det nog plasten som satt på dörrarna när jag tänker efter, trösklarna lossade jag aldrig.