Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jag gjorde som så att jag kapade av toppen och svetsade dit toppen från en RAV4 för att få det gängat.
Jag minns faktiskt inte vilken insats jag använde,men jag fick stoppa i något mynt i botten för att det inte skulle glappa(klumpigt mätt av mig).
Nu var inte jag ute efter någon uppdatering,mina originaldämpare var slut.
Drygt det där med att tillverkarna fortfarande envisas med att påstå att det är samma dämpare till ST165 som ST162.
Johnny Blade skrev:Jag gjorde som så att jag kapade av toppen och svetsade dit toppen från en RAV4 för att få det gängat.
Jag minns faktiskt inte vilken insats jag använde,men jag fick stoppa i något mynt i botten för att det inte skulle glappa(klumpigt mätt av mig).
Drygt det där med att tillverkarna fortfarande envisas med att påstå att det är samma dämpare till ST165 som ST162.
Det är väl så att de passar emellan men är olika hårda?
Johnny Blade skrev:Jag gjorde som så att jag kapade av toppen och svetsade dit toppen från en RAV4 för att få det gängat.
Det är väl så att de passar emellan men är olika hårda?
ST165 är ca 10cm kortare.ST162 har ingen drivaxel som sitter ivägen där.
Isåfall kanske alternativ 1 med en spacer-ring är bästa alternativet. De var rätt billiga faktiskt.
Det är klart, det går ju att byta till ST185-kompatibla coilovers men det börjar nog dra iväg då.
Isåfall kanske alternativ 1 med en spacer-ring är bästa alternativet. De var rätt billiga faktiskt.
Det är klart, det går ju att byta till ST185-kompatibla coilovers men det börjar nog dra iväg då.
Ops.Jag glömde nämna att jag menade bak.Där är det stor skillnad.
Ops.Jag glömde nämna att jag menade bak.Där är det stor skillnad.
Vi blev tvungna att justera handbromsen då den tog dåligt. Det mest fippliga var att få loss oken som någon dragit dit med inte längre kantiga skruvar.
Det löste sig. Dock upptäckte jag ett rätt stort glapp på höger framdäck när jag bytte till vinterdäcken. Vi kommer åka på att byta hjullager.