Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
cheetah1 skrev:Och du är helt säker på att det inte är nån av bakstötdämparna det klapprar i?
Igår låg jag i skuffen och lyssnade och kände på dämparen under färd,så nu är jag säker på att ljudet inte kommer bakifrån.
Däremot så har jag märkt att ljudet försvinner om jag håller foten på bromsen.
Kan det verkligen vara så att detta glapp i bromsokets glidkolv kan höras? Jag tycker att det brukar kunna röra sig sådär utan att det hörs. https://www.flickr.com/gp/polkatulk/uD1d40
Att det försvinner vid lite broms kan iofs bero på att nåt "spänns upp" när man bromsar också, med broms så vrids ju hela navet mot ena ändläget och kan käka upp nåt glapp som finns någonstans.
Har du kännbart glapp i glidpinnen ? ..jag gillar inte flytande ok, bättre med kolvar på båda sidor, inte för det är problemfritt heller men..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Och fram.Bussningarna jag bytt har varit dåliga och skulle nog ändå bytas senare.Den övre A-armen fram var det nog inga fel på.Jag får väl spara den om eftermarknadsarmen inte håller.