kribbe skrev:9.415 blev det som bäst för mig idag på 201 meter. Ska testa lätta bilen ikväll och se om det gör någon skillnad imorgon, då det blir dragracing då med på samma plats

Lite uppdatering sen förra gången jag körde 201 meter.
Denna gången kom jag ner till 9.121 sekunder, 127,2 km/h sluthastighet (hastigheten var mindre sist har jag för mig, typ 115)
Motorn blev ju lite fixad sen förra gången, med t.ex avsaknandet av främre motorfäste som monterats ditt innan sommaren så att motorn är stilla vid gasppdrag. Lite ombyggt avgassystem och monterat tillbaka VTV ventilen som fattades på dumpventilen innan.
Tror det var motorfixet som gjorde dom 3 tiondelarna men annars så testade jag att slänga ut passagerarsätte, bashögtalaren och slutstegen också. Sparade 30 kg på det. och så körde jag med knappt en kvarts tank bensin.
Om nån är intresserad av vikter så vägde grejorna:
Passagerarstol 14.5 kg (tyngre än vad jag trodde)
10 tums bashögtalare: 5,9 kg
2 st slutsteg på ett stativ av fyrkantsrör: 10 kg
Ja just det. Jag var ju och körde runt Europa i år igen

Bilen höll typ igen. Höger hjullager fram fick bytas på hemvägen i spanien nära franska gränsen. efter att ha fått spänna det en gång på ner vägen mot spanien. Lite överraskande då bilen gick igenom besikningen en månad innan. Men har i och för sig spännt det lagret en gång innan för typ 3 år sen.
Och när vi hade kör nästan 800 mil och var ca 5 mil hemifrån......så exploderade en kylarslang. Nästan kul..... :/