En liten uppdatering, jag kopplade in stereon men fick inget ljud. Kollade alla sladdar men hittade inget fel. Kopplade då in stereon som satt i bilen och då funkade det minsann. Troligen har slutsteget pajat i min Alpine spelare utan att jag märkt det. Har ju bara kört slutsteg via lågnivå med den. Tog bara två dar att meka med den skiten.
Jag kopplade in den motordrivna antennen enligt schemet och jag hör hur det klickar i den, först en gång, sen en gång till efter en stund så reläet verkar funka och få signal men antennen åker inte upp. Antar att den är paj inuti, det är rätt vanligt med motordrivna. Jag får skruva av den och kolla senare. Är det nån som vet vad sladden "Illumination" till stereon egentligen gör?
Jag tröttnade att vänta på det avtagbara navet så jag köpte ett annat på jspec.se. Blev superbra, nästan. Navet funkar fint och avståndet på ratten blev bra men centrumringen med tutan passar inte. Jag har testat med fem olika men problemet ligger i navet vars inre hål är mindre än rattens hål. Blir nog att såga, klippa och klistra.
Jag satte en masonitskiva under luftintaget på huven då jag blev rädd att all snö skulle fylla motorrummet. Ska det inte vara nåt skydd under där alls?
Min tankmätare står på halv tank. Även om jag plockar ur mätarhuset. Ska det vara så?
Snart kommer jag att kunna köra in bilen i garaget och vara där och meka, måste flytta hojen bara. Då kan jag börja montera fjärrlåset, kolla passform för vingen samt börja med lite seriösare ljudbygge. Ska byta bränslefiltret med. Det såg lite småknepigt ut.
Jag kör inte med min gt-4 ännu då jag bara har M+S däck på den men är det bra vinterbilar annars? Tänker mest på värme och ventilation då jag har dålig erfarenhet av bilar med ramlösa rutor.
Så här ser det ut här nu: