Sedan presenterades ju bilen och förare, speciellt intressant är ju att man har tommi mäkinen som teamchef, vilket kan tyckas vara en parallell till när man anlitade ove påven andersson förra rallysatsningen (och F1), det gick ju onekligen bra, trots att toyota varit utanför rallycirkusen i många år nu ligger man ändå på en sjätteplats totalt om man räknar WRC-vinster
En annan väldigt intressant sak är ju att man ändrat en hel del regler som gör bilarna roligare, exempelvis höjde man ju effektgränsen till 380hk, bilarna får vara lättare och ha mer aerodynmiska hjälpmedel, till råga på allt tillåts äntligen elektroniska diffar.
Nu nyligen kördes ju Rallye Monte-Carlo, och toyota slutade tvåa totalt, första tävlingen som teamet gör, imponerande.
Det enda jag kunde ha önskat mej här är ju att man återinfört gamla vettiga homologiseringsregler, så man hade kunnat köpa en rally-yaris med typ 300hk och 4wd för gatbruk
