Har förverkligat en dröm från den tiden o köpt en Mr2 turbo. En 90-92-nånting ("årsmodell uppskattad") japanimport 3sgte med lite vässat chassi, lite större turbo osv. Den känns tight och går fint över lag, men jag har några funderingar.
• Kylfläktarna som från början sitter i motorlyckan rakt över motorn, saknas. Är det nåt att skita på sig över..? Det syns inget på temp-mätaren, men efter längre turer känns bilen väldig varm. Nu är det ju en mittmotorbil med turbo, men jag har inte direkt nån tidigare erfarenhet att jämföra med...
• Bilen har som sagt lite större turbo än original, som laddar 0,7 bar. Bilen går bra i dagsläget, men går det att typ mappa den för att optimera den ytterligare med utbytesdelarna? Fast då behövs nån frän mappsenor också eller, och nåt mer..?
• Kamremmen ska bytas framöver. Är det motorn ur som gäller då eller? Om så är fallet, är det smart att göra något mer då, när den ändå är ur? Byta koppling..? Den har gått drygt 13000 mil.
• Jag är väldigt intresserad, men inte så kunnig (som ni märker). Något annat jag kolla, göra, förebygga, byta, skruva åt, putsa upp, fylla på, uppgradera, eller bara ge fan i?
Är tacksam för tips, väldigt glad för bilen