Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Halloj! Pillat lite med bilen idag! Förberett motorn för att lyftas ur samt rensat invändigt, bara asfaltsmattan fram kvar nu. Tog tyvärr bara denna bilden idag så håll tillgodo
Ja fy fan asfaltmatta är ett jävla helvete jag tog bort min med värme och stemjärn och hammre.
tips använd kyla istället typ torris då får du bort allt på en timme istället för 3 dagar och slipper massa små rester .
Sebastian skrev:Ja fy fan asfaltmatta är ett jävla helvete jag tog bort min med värme och stemjärn och hammre.
tips använd kyla istället typ torris då får du bort allt på en timme istället för 3 dagar och slipper massa små rester .
Hade en jävla tur med denna! Slog lite lätt med en ringnyckel (tog det som var närmst) och allt kom loss i stora bitar. Beror nog lite på kylan, får se om det går lika smidigt imorgon när jag ska ha loss resten
aaah ser nu att du redan fått bort bakom fram säterna skönt att det gick så lätt ibland har man tur.
Jag hade lacknafta till dom små rester som blir kvar funkade väldigt bra.
sjukt lik carinan är supra mk3 i plåten ser nästan likadan ut i golv,balkar och stolfästen samma veck på golvet men något mindre kardantunnel.
Sebastian skrev:aaah ser nu att du redan fått bort bakom fram säterna skönt att det gick så lätt ibland har man tur.
sjukt lik carinan är supra mk3 i plåten ser nästan likadan ut i golv,balkar och stolfästen samma veck på golvet men något mindre kardantunnel.
Ja lacknafta brukar funka prima
Jasså så pass! Kanske en bil till man kan ta grejer ifrån till carinan hela upphängningen/chassit är ju exakt samma som AE86 också
Sebastian skrev:aaah ser nu att du redan fått bort bakom fram säterna skönt att det gick så lätt ibland har man tur.
Jasså så pass! Kanske en bil till man kan ta grejer ifrån till carinan hela upphängningen/chassit är ju exakt samma som AE86 också
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad är det som passar från ae86an till TA47an?
Alla stag i bakvagnen, dämpare & fjädrar bak
Bärarmar fram, stötdämpare fram mm
Nästintill allt är samma