Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jag köpte Cyrix gamla Holset turbo. Men hans grenrör var anpassat för att placera turbon uppåt och det fick inte plats på celican.
Så jag skrotade dom planeran tills vidare.
Det blir intressant att se om du får plats med den där dunder klumpen, känns som det behövs en väldigt bra stöd för att den ska sitta kvar.
Men lycka till
amby skrev: ↑sön 18 feb 2018, 18:11:44
Jag köpte Cyrix gamla Holset turbo. Men hans grenrör var anpassat för att placera turbon uppåt och det fick inte plats på celican.
Så jag skrotade dom planeran tills vidare.
Det blir intressant att se om du får plats med den där dunder klumpen, känns som det behövs en väldigt bra stöd för att den ska sitta kvar.
Men lycka till
Turbon borde ju inte vara några problem att få plats med frågan är hur det är med resten
Ja den ska helt klart få nån form av stöd. Ingen lätt pjäs.
Efter mycket sökande efter insugsläckor hittade jag för en tid sedan att insugsröret mellan LMM o turbon inte var helt runt i ena änden vilket gjorde att slangkopplingen inte höll helt tätt. Sedan har jag ställt tändningen ytterligare en gång så har misständningarna försvunnit.
Men istället började bilen att gå tokfett o puffa svart. Så igår var jag o småfixa lite efter att den stått o sett lite ledsen ut ett par veckor nu. Och med en ny lambdasond så verkar den gå som den ska
Larco skrev: ↑tis 29 maj 2018, 14:37:16
Efter mycket sökande efter insugsläckor hittade jag för en tid sedan att insugsröret mellan LMM o turbon inte var helt runt i ena änden vilket gjorde att slangkopplingen inte höll helt tätt. Sedan har jag ställt tändningen ytterligare en gång så har misständningarna försvunnit.
Men istället började bilen att gå tokfett o puffa svart. Så igår var jag o småfixa lite efter att den stått o sett lite ledsen ut ett par veckor nu. Och med en ny lambdasond så verkar den gå som den ska
Fnys skrev: ↑tis 29 maj 2018, 22:13:26
...så alla småproblem är nu äntligen borta?
Har fortfarande problem med knacksensorn. Får felkod 52 ibland. Tror den nya kabeln jag gjorde till den glappar lite. Eller så är det fel på Knacksensor. Ska kolla på det.
Hmm.. ny kontakt på knacksensorkabeln hjälpte inte.
Avgassystemet ligger emot o skramlar endel vid bakaxeln. Kanske vara det som utlöser koden. Eller så är det själva sensorn eller ECUn som bråkar.
Monterade denna också. Mest för att se vad original ECUn håller på med.
Yeay! Ingen mer felkod 52!
Bytte till en annan knacksensor.
Tog en provrepa. Funka bra, skotta faktiskt på rätt bra. Hörde ett stort PYYYSSCCHH.... motorn dog. Va nudå?!
Tryckröret flög av vid turbon. Det var ju enkelt fixat, som tur är. Men bortsett från det verkar bilen gå bra
Larco skrev: ↑lör 23 jun 2018, 21:25:16
Yeay! Ingen mer felkod 52!
Bytte till en annan knacksensor.
Tog en provrepa. Funka bra, skotta faktiskt på rätt bra. Hörde ett stort PYYYSSCCHH.... motorn dog. Va nudå?!
Tryckröret flög av vid turbon. Det var ju enkelt fixat, som tur är. Men bortsett från det verkar bilen gå bra