Tog en promenad igår som jag brukar på kvällarna, Slökollade blocket och ser denna bil i flödet som fanns nära mig så jag var ju bara tvungen...
Ringer direkt (kl 21:30 lite sent jag vet) ägaren undrar om jag kan komma direkt.
Kommer till Värmdö kl 22ish kollar in bilen med hjälp av dimma och månljus.
Minnen kom fram från barndommen då en sådan här stod utanför min skola när jag 1988 började i skolan, man tyckte dessa var såå ball.
Allt verkar reko, rost finns men inte i fjäderbenstornen och andra viktiga platser utan mest i skärmar och lite var annastans.
Provkör och bli förälskad, inredningen är original och nästintill orörd motorn lika så vad det verkar.
Bilen verkar ha klarat sig ifrån de värsta kepsvåldaren under sina 30år och 23000mil.
I skrivande stund så vet inte frugan något än och hennes syn på gamla rallybilar är inte direkt i linje med min egen.
SÅ! Vad ska göras?
Första steget är att se bilen i dagsljus nu på söndag och mängden rost och dess plats sätter agendan.
Planen är sedan att bygga en klubbräcer av denna bil men stolar, halvbur samt annat banvänligt.
Vill dock hålla denna mer clean och ombonad än min förra civic.
Ni som har kunskap, delar eller annan input är hemskt välkomna att skriva dessa.