Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Måste byta kopplingen sa de på verkstaden. "Hur svårt kan det vara" tänkte jag...
Många frustrerande stunder senare, ett helt nytt ordförråd, mindre skinn kvar på händerna och knän som behöver bytas ut. Så ÅTERSTÅR bara ett problem finns inte en gnutta motstånd i kopplingspedalen . Vajern sitter som den ska, bytade och kollade att urtrampningslagret gick som det skulle. bytade även tryckplatta och lamell. Vad tror ni det har blivit fel någonstans?
Det är ju inget motstånd i armen, om du drar den för hand heller då?
Rör sig armen som den ska av viren?
Armen =Kopplingsgaffelns utstickande del som viren drar i.
Om armen kan röra sig för långt utan att solfjädern pressas ihop, har du nog fått fel grejer.
Eller
Har gaffeln krokat av kulan?
Sitter lagret rätt i gaffeln?
Sitter viren rätt vid PEDALEN?
Är viren hel?
Nu skriver du inte vilken bil det gäller, men hade du dubbelmasesvänghjul och självjusterande tryckplatta?
Pressade du då ihop solfjädern med verktyget, innan du drog fast tryckplattan mot svänghjulet?
Annars kan självjusteringen bli fel.
(Jag vet inte om någon Toyota har den sortens tryckplatta)