Besiktning

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
bjornulrik
Bilmodell: toyota avensis
Årsmodell: 2014
PostOrt: bengtsfors
Land (Country): sverige

Besiktning

Inlägg av bjornulrik »

Ja jag har besikta, gick igenom, men påpekar att bakupphägn o rost, även länkarmar fram men det var bakvagnen som påpekandet var mest på, bilen en avensis 2014, köptes ny, gått 8000 ca, varit noggrann med den, men tydligen inte under, fler ägare med samma, funderat på att borsta av det jag kan o pensla på rostomvandlare och färg sen.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Besiktning

Inlägg av Glenn »

Så kan man ju göra, ett annat sätt är att använda rå linolja och pensla/spruta på.

Fördelen med linoljan är att den sugs in i rosten ochs er till att det inte kommer in mer vatten.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
bjornulrik

Inlägg av bjornulrik »

Har du använt den själv o bra resultat
Användarens profilbild
Glenn
Super User

Inlägg av Glenn »

Ja, fast det är ju svårt att veta hur det hade varit utan olja, eller med andra metoder.

Men det är mitt förstaval när det är ställen jag inte vill "krångla" med, speciellt när det är falsar och liknande med rost.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

bjornulrik

Inlägg av bjornulrik »

Ja jag har läst på och det verkar vara alternativet nu, når igenom rosten in i kärnplåten, göras helst en torr period, så jag inväntar det, Tack för ett väldigt bra tips, det var detta som lokala Toyota handlaren tipsade om en kille som målade på linolja, fick tel nr, glömdes bort, Tack ialla fall.
Användarens profilbild
Glenn
Super User

Inlägg av Glenn »

Försök hitta kallpressad rå linolja bara, ska vara det bästa, tänk även på faran med trasor osv indränkta i just linolja, även om jag tror det är värre med kokt. :)

Toyta01
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1
PostOrt: Kopparberg

Inlägg av Toyta01 »

Linolja är utmärkt alternativ.
Brukar använda biltemas på spray, sprayar även på avgassystemet, luktar lite första åkturen men sen har man en skyddande yta som håller hela vintern
bjornulrik

Inlägg av bjornulrik »

Nu har jag målat på rå linolja fick låna en lift, sprayade med linolja i blomspruta gick bra penslade på osv får stå på tork över natten
Skriv svar