Inre drivknuten vänster fram har börjat läcka fett och ge dovt missljud.
Svårighetsgrad att byta?
Byts hela axeln, eller går det byta bara knuten?
Annat tänka på?
Corolla e120 1,6 vvt-i drivknut byte
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 692
- Blev medlem: tor 10 maj 2012, 22:09:27
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Re: Corolla e120 1,6 vvt-i drivknut byte
Inre knuten finns sällan som del.
Normalt ger sig yttre knuten, och yttre och inre är inte lika.
Så inre knut brukar betyda komplett axel.
Men även om den finns behöver man nog ta bort hela axeln från bilen för att byta inre knut.
Jag brukar alltid ta upp axeln och sätta i skruvstycket även för damaskbyten.
Normalt ger sig yttre knuten, och yttre och inre är inte lika.
Så inre knut brukar betyda komplett axel.
Men även om den finns behöver man nog ta bort hela axeln från bilen för att byta inre knut.
Jag brukar alltid ta upp axeln och sätta i skruvstycket även för damaskbyten.