För att liva upp tillvaron lite och få lite mer action än vad en Volvo 945 TD kan ge begav jag mig ut på Blocket-jakt efter ett lämpligt fordon. Jag sökte på bilar mellan 70-100k och kom att kika på både Porsche 928 S4, Nissan 300ZX och Audi TT men det var inte förrän jag en kväll kikade och den pippigula kärleken dök upp.
Vid det här laget har några av er säkert förstått att jag är den nya lyckliga ägaren till Emmans välbyggda MR2 Turbo. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av allt Emmans jobb och ska göra mitt absolut bästa för att ta hand om hennes fd älskling på bästa sätt.
Nåväl nu efter den korta introduktionen börjar vi närma oss själva storyn...
Jag hämtade bilen i söndags och körde den hem från Rönninge. Igår körde jag den så till jobbet och därefter hämtade jag ut min 4-åriga son på dagis och vi gav oss ut på en testrepa på ungefär 40 min. Vädret var strålande och targan var nere. Vi stannade på macken, där vi fick beröm för den snygga bilen, och köpte ett Kinderägg till grabben som jag tydligen hade lovat i ngt svagt ögonblick på morgonen. Vilken underbar bil detta är!!!
Efter det åker vi hem och den sista biten som är en 30-strecka förbi sonens dagis känner jag att bilen blir ostabil i bakvagnen och jag kör in till kanten och stannar... Samtidigt som jag stiger ur bilen så ramlar den ner nån cm på höger sida och snacka om att jag stog med hakan i backen när jag kommer runt och ser att däcket står snett och bara hålls fast av en enda mutter!

Hmmm bakhjulsinställningen ser lite skev ut

Ojoj snacka om saved by the last nut...
Men vafasen det var ju action jag ville ha och de va ju det jag fick

OK vad har jag då lärt mig av detta? Jo 2 saker;
1. Kontrollera alla hjulbultar innan körning framför allt vid nybilsköp.
2. Kör aldrig en MR2 under 30km/h (då kan otrevliga saker hände, som ett tapppat däck)