Jag valde celica för jag tycker det är en grym design, många av mina kompisar körde japanska sportbilar och så klart jag älskar rally!
Att det sen inte kostade 200 000kr är ju en fördel när man ska ta ut den på banan.
Modifikationer från förra ägarna
dumpventil
pysventil 1bar
bortkopplad fule cut
Modifikationer så här långt på motorn
3" Downpipe från Raidopower.com
Catch Tank alu F1-Z
GFB Hybrid Dump
GFB Reactor Boostcontroller
Turbo från en japansk gen 3 (3sgte) så kallad (CT20b)
Metallisk Racing katalysator
Aluminium kly från ASI
Apexi luftfilter
Frontmatad intercooler bestående av
Rör och Slangar från SSautochromes Fmic-kitt till ST205
Intercooler från KLracing
Extra slangar från Do88.se
Styling och annat
Rally stänkskydd
Vita ATE 16" Rally Fälgar
Momo Race 3000 ratt
TRD växelspaks knopp
Flyttat batteri
Redstuff bromsbelägg fram och bak
Goodridge stålomspunna bromsslangar
Innovate bredbandslambda mätare LC-1
Grejer som inte bilivit installerade än
Supra spridare 550cc
Arpbultar
Cometic stålpackning
Oljekyl och oljefilter omflyttnings kitt
Framtidsplanen
Just nu vet jag inte riktigt jobbar innom bilindustrin, men just nu är inte jobbet i direkt fara, men man vet ju aldrig.
Handlar mycket på ebay och kronan är ju väldigt svag nu så det blir inte så mycket inköp.
Men det jag skulle behöva är
Ett 3 tums avgasystem
Eftermarknads sprut + mappning
Fjäderbensstag bak
Sänknings fjädrar eller coliovers
En Bränsletryckregulator
Får se om jag vågar mig på att testa att etanol konvertera utan mappning.
har ju 550cc spridarna och bredbandslambdan.
Så här ser motorn ut i dag

Och bilen på sommar fälgarna

Inredningen

Mer bilder finns på http://www.garaget.org/A_Amby