Celica GT4 Carlos Sainz
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Michael W
- Bilmodell: Celica GT4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Oskarshamn
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Jo hela motorn har varit i samma skick som toppen, hänger ju liksom ihop. Men bra blir det nog. Ikväll tog jag ur spridarna från bryggan. Så en tvätt av dom börjar närma sig.
Har även haft besök av killen som ska göra mina hubbar till fälgarna. Ska ringa runt lite ang pris av olika slags alu.
Precis Andreas, toppen var inte klar kvällen vi tvättade så den stod där över natten. förmiddagen efter var jag där och smorde in den. Hade redan blivit oxiderad.
Har även haft besök av killen som ska göra mina hubbar till fälgarna. Ska ringa runt lite ang pris av olika slags alu.
Precis Andreas, toppen var inte klar kvällen vi tvättade så den stod där över natten. förmiddagen efter var jag där och smorde in den. Hade redan blivit oxiderad.
Boats n hoes
- Michael W
Har varit och tvättat ännu mera på min topp ikväll. Nu börjar det likna nått, bror har även börjat lite med ventilerna. Ska börja slipas in så småningom. Så fort jag får rent i toppen vill säga. Då kommer även block och topp att åka iväg på bearbetning. Ska även fixa en batterilåda eftersom jag ska flytta bak det till skuffen. Har nog en kille som gör en låda till mig.
Bilder kommer!
Bilder kommer!
Boats n hoes
- Michael W
Sådär, nu har jag en fungerande dator igen. Kan hoppas på lite oftare uppdateringar här inne då kanske
Har inte hänt något med bilen på en vecka nu ungefär, sista jag gjorde var att fixa bränslepumpen som var minst sagt tillfällig lösning på.
Har lite bilder iaf som jag har halkat lite efter med.
Fortfarande lite kvar, men det sitter som fan. Rengjort ventiler och fjädrarna, var lite sotiga innan

Har inte hänt något med bilen på en vecka nu ungefär, sista jag gjorde var att fixa bränslepumpen som var minst sagt tillfällig lösning på.
Har lite bilder iaf som jag har halkat lite efter med.
Fortfarande lite kvar, men det sitter som fan. Rengjort ventiler och fjädrarna, var lite sotiga innan

Boats n hoes
- Michael W
Tack amby! Trodde inte det var fler än Larco som kollade i denna tråd
Jo nu börjar saker falla på plats, men ändå inte hehe. Pengar har man ju inte för mycket av precis.
Kan det hänga ihop med bilen kanske?

Jo nu börjar saker falla på plats, men ändå inte hehe. Pengar har man ju inte för mycket av precis.
Kan det hänga ihop med bilen kanske?

Boats n hoes
- Bauer669
- Bilmodell: Supra MKIV Singel
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Hortlax
- Land (Country): Sweden
Kan ligga nått i det, men det är den väl värd? =)
- Jonex
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
Jodå.. nog är det fler som håller koll. Snygga adaptrar!Michael W skrev:Tack amby! Trodde inte det var fler än Larco som kollade i denna tråd
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
- Larco
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
Fina fisken du! (börjar man bli gammal när dessa uttryck kommer spontant till en
)
Ser ut att ha spikat lite på 1ans cylinder om man kikar på toppen. Kan vara vettigt att försöka snygga till det lite, det som sticker ut iaf. Man ska ju inte underlätta för herr spik i onödan
Det kanske kan hänga ihop med det påstådda tryckfallet i den tunna st185 fuelrailen...?
Hur rengjorde du ventilerna?
Mina ventiler sitter sotet löjligt hårt på själva tallriken och går inte att få bort på det sättet jag gjort på tidigare.
Riktigt snygg adapter och fläns också! Är det du som gjort dem själv?
Du kanske kan hjälpa mig att tillverka 2 små simpla grejer??

Ser ut att ha spikat lite på 1ans cylinder om man kikar på toppen. Kan vara vettigt att försöka snygga till det lite, det som sticker ut iaf. Man ska ju inte underlätta för herr spik i onödan

Det kanske kan hänga ihop med det påstådda tryckfallet i den tunna st185 fuelrailen...?
Hur rengjorde du ventilerna?
Mina ventiler sitter sotet löjligt hårt på själva tallriken och går inte att få bort på det sättet jag gjort på tidigare.
Riktigt snygg adapter och fläns också! Är det du som gjort dem själv?
Du kanske kan hjälpa mig att tillverka 2 små simpla grejer??
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
- amby
- Pay User
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
Tror nog det är många som läser och försöker lära sig...Men dom kankse inte har så mycket tips att ge så då blir det mest
Lycka till och liknande..
Jag följer alla projekt som har med 3sgte motorn att göra och några till!
Lycka till och liknande..
Jag följer alla projekt som har med 3sgte motorn att göra och några till!