Sida 2 av 2
Re: Nytt klonkljud...
Postat: tis 26 jan 2010, 12:44:10
av KACE80
rylle skrev:"Problemet löst"
Toyota verkstaden i Varberg hade antagligen glömt att dra bulten i undre motorfästet så den hade gått av och motorn slog mot den tvärgående balken.
Och givetvis ingen ursäkt eller förklaring till varför detta uppkom efter service hos dem... Att Toyota är sveriges bästa märkesverkstad 2007 tror jag säkert, för 2009 är man det inte och 2010 börjar ju inte bra.
http://www.gp.se/konsument/konsumentrat ... inget-fel-
Toyota Center har jag också haft bilen hos...
Ganska skrämmande läsning faktiskt

!
Jag är tyvärr alltid lite suspekt när jag lämnar in bilen och det spelar ingen roll vart...
Ante.
Re: Nytt klonkljud...
Postat: tis 26 jan 2010, 13:30:35
av rylle
Jag hoppas att jag aldrig mer blir tvungen att använda mig av Toyotas verkstäder mer, finns nog många bättre alternativ, inte mycket som kan vara sämre i alla fall! *suck*
Re: Nytt klonkljud...
Postat: tis 26 jan 2010, 18:06:42
av Gt-4
Hoppas dom kompenserade dig för alla felen som uppstått.
Men att dra alla Toyota verkstäder över samma kam tycker jag inte man kan göra, finns alltid oseriösa och misstag kan alltid uppstå.
Kan tyvärr också vara så att dom inte kan få tag på vettiga mekaniker som sköter sig!
Men när felet är konstaterat och att en verkstad har gjort fel då ska givetvis kunden kompenseras och en ursäkt ska framföras.
I regel så är det så tyvärr att bäst service får man på mindre orter som måste värna om kunderna på ett annat sätt.
Men av egen erfarenheter så vet jag även att man blir ofta beskylld som mekaniker att man gjort revor eller bucklor i en bil, eller förstört nåt man inte ens varit i närheten av..
Uttalar mig inte i ditt fall men vill bara förklara lite hur mycke jävla skit man kan få som verkstad när man hela tiden försöker ställa upp för kunder å dom bara beskyller en för att man förstört saker.
Vill inte förstöra denna tråd men ville bara säga detta.

Re: Nytt klonkljud...
Postat: ons 27 jan 2010, 13:56:49
av KACE80
rylle skrev:Jag hoppas att jag aldrig mer blir tvungen att använda mig av Toyotas verkstäder mer, finns nog många bättre alternativ, inte mycket som kan vara sämre i alla fall! *suck*
Man måste faktiskt ge alla människor en andra chans och då även mekaniker

.
Jo min första erfarenhet av en Toyota verkstad var enligt mitt tycke väldigt dåligt tyvärr, och
hela jag visade detta omedelbart.
Så vid nästa besök så blev allt bra mycket bättre då jag bara behövde betala en symbolisk summa ( 100kr )

...
Okay att detta var en mycket enkel grej men ändå 100kr!! Killen jobbade ändå med bilen i 35-40min och då tas det väl
automatiskt 1 timma för Toyota ( kan nog Pierre W svara på )..
Ante.
Re: Nytt klonkljud...
Postat: ons 27 jan 2010, 16:29:25
av Speedo
Jag har också haft problem med min Toyota verkstad. Repad framskärm efter service, ej luftat system efter kylvätskebyte, ej påskruvade lock, felaktigt monterat kupéfilter. Dom tog dock sitt ansvar och åtgärdade felen.
Re: Nytt klonkljud...
Postat: ons 27 jan 2010, 17:01:03
av Dale
Jag har aldrig haft några problem med mina verkstäder iaf. Fast dom vet ju vem jag e å så gör dom det ordentligt.
