Glenn skrev:Är det samma motorer i alla tre trillingbilarna ? är den gemensamt designad då eller vem gjorde den ? ..aldrig riktigt kollat hur mycket som skiljer dom åt ?
Det är samma bil som är byggd i samma fabrik med samma komponenter. Det enda som skiljer är lite designfeatures.
De skiljer mer än design. ESP, stolsvärme, intervalltorkare, sidokrockgardiner, antal nycklar med fjärr, lättmetallvälgar, antalet högtalare bland annat skiljer sig åt. Det är inte ens självklart att det är en lucka för handsfacket. En del saker är standard andra finns som tillval medans en del inte går att få alls beroende på vilket märke man handlar. Sen är det olika garantipaket på bilarna med. Allt dette beroende årsmodell så enkelt? Njä. Samma bil? Njä.
Jo det är faktiskt "samma" bil ( Peugeot 107 Citroen C1 och Toyota Aygo ) det ända som "Dale" menar med att det skiljer är
utrustningsnivån från grundpriset så att säga...
Såhär ser det ut...
C1:an har lägst utrustning och sedan kommer 107:an och den med högst utrustning är Aygon.
Men självklart så kan till och med C1:an få samma utrustningsnivå som Aygo men då sticker ju också priset iväg.
Aygon är alltså den dyraste av dessa "trillingbilar" tack vara utrustningen ifrån grundnivå så att säga .
Ante.
Fasiken allt e som ett te-snöre. Billigt te så sugs vattnet upp efter snöret och löser upp limmet så etiketten ramlar av och vattnet droppar ner på bordet. Lite dyrare te så är snöret impegrerat med nått giftigt så vattnet inte sugs upp så lätt och etiketten sitter med en klammer. Lös te som varken har snöre eller etiketter lägger man under läppen och stoppar huvudet under varmvattenkran. Inge spill eller lösa delar.
Dale skrev:Fasiken allt e som ett te-snöre. Billigt te så sugs vattnet upp efter snöret och löser upp limmet så etiketten ramlar av och vattnet droppar ner på bordet. Lite dyrare te så är snöret impegrerat med nått giftigt så vattnet inte sugs upp så lätt och etiketten sitter med en klammer. Lös te som varken har snöre eller etiketter lägger man under läppen och stoppar huvudet under varmvattenkran. Inge spill eller lösa delar.
Hahaha lyssna inte på Dale här nu ...
Mycket bra småbilar dessa "trillingar" så ett helt klart bra val enligt mig...
Ante.
Dale skrev:Fasiken allt e som ett te-snöre. Billigt te så sugs vattnet upp efter snöret och löser upp limmet så etiketten ramlar av och vattnet droppar ner på bordet. Lite dyrare te så är snöret impegrerat med nått giftigt så vattnet inte sugs upp så lätt och etiketten sitter med en klammer. Lös te som varken har snöre eller etiketter lägger man under läppen och stoppar huvudet under varmvattenkran. Inge spill eller lösa delar.
Hahaha lyssna inte på Dale här nu ...
Mycket bra småbilar dessa "trillingar" så ett helt klart bra val enligt mig...
Ante.
Kort kan man väll säga att man ser inte alltid alla detaljer. Många gånger ser det ut å vara samma men de kan vara mer som skiljer än man tror och man får lite de man betalar för oavsett det är bilar eller te.
Glenn skrev:Ingen som vet vem som designat motorn ?
Om det är grodätarna skulle jag undvika bilen oavsett vad det står på bakluckan och i grillen
Vann förövrigt "Årets Motor" 2006 2007 och 2008 tror jag att det var, så detta är definitivt ingen dålig motor
utan raka motsatsen...
Min har strax rullat 16 000mil å den spinner som om den var helt ny fortfarande !
Jo jag har nu googlat mig fram till mitt påstående om "Årets Motor",
"This engine has been given the 2007, 2008 and 2009 International Engine of the Year awards in the sub-1.0 liter category"
Ante.
Senast redigerad av KACE80 den tis 25 maj 2010, 14:08:25, redigerad totalt 1 gånger.
Daihatsu är ju majoritetsägt av toyota, och i vilket fall som helst japanskt, och är den ritad i japan skulle jag sova mycket bättre än om det var i frankrike..
(Ja jag har fördomar om fransk ingenjörskonst, och dom brukar bli bekräftade..)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Aygo är rätt undermålig kvalitetsmässigt. Massor med skitfel på dom. Backspeglar, vattenläckage, avgassystem mm som håller fransk standard. Skulle mycket hellre ta en äldre yaris som det väldigt sällan är fel på.
Pipedreams skrev:Aygo är rätt undermålig kvalitetsmässigt. Massor med skitfel på dom. Backspeglar, vattenläckage, avgassystem mm som håller fransk standard. Skulle mycket hellre ta en äldre yaris som det väldigt sällan är fel på.
Word, hellre en lätt inkörd Yaris än en Aygo. Den lilla skillnaden i bränsleförbrukning som är har man igen sen när man blir gammal och slipper köpa hörapparat
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?