Nästan avrostat tankrör Corolla, hur byter man?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Nizzehult
- Bilmodell: Yaris 1.3 -00
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: -
Re: Nästan avrostat tankrör Corolla, hur byter man?
Upptäckte just att Mekonomen m fl säljer ett påfyllningsrör för strax under en femhundring. Som väl egentligen är tänkt till AE92 men det borde gå att använda. OK det är bara sista delen - den som sitter i tanken - men den övre delen brukar sällan vara rostig. Skarva med en fet slangstump bara.
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Sincerely,
Your Intuition
- Vesa
- Moderator
- Bilmodell: Previa GL RWD
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Rosersberg
- Land (Country): Sweden
Ungefär så.
Varför ska Europiska Motor Toyota ha 2000:- för ett påfyllnadrsör när ingen kommer att köpa den, vore bättre att ta 300:- med en god marginal.
Så man börjar fundera vem så tjänar på detta
Vill inte peka ut nån just nu.

Varför ska Europiska Motor Toyota ha 2000:- för ett påfyllnadrsör när ingen kommer att köpa den, vore bättre att ta 300:- med en god marginal.
Så man börjar fundera vem så tjänar på detta

Vill inte peka ut nån just nu.

Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Var ju därför jag skrev att tanken måste vara väl ventilerad 
Jag föredrar dock att mjuklöda i dessa fall, är den så rostig så är det enklare att löda än svetsa, och det håller bra. störree hål lappar man med mässingsplåt eller helt enkelt stålplåt. ..Stor lödkolv eller gasolbrännare, mycket fluss och sen tenn.

Jag föredrar dock att mjuklöda i dessa fall, är den så rostig så är det enklare att löda än svetsa, och det håller bra. störree hål lappar man med mässingsplåt eller helt enkelt stålplåt. ..Stor lödkolv eller gasolbrännare, mycket fluss och sen tenn.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
- Land (Country): Sverige
En bekant brukar "foffa" hojtankar när han ska svetsa i dem.. Ställer tanken på ena sidan av en husknut och sig själv runt knuten. Sen sticker han in en tändsticka i påfyllningshålet. Ett par gånger brukar han få göra det, sen är det grönt. Givetvis sköljer han ur tanken först och låter den torka men det finns alltid ångor kvar.
Annars kan man ånga ur tanken med en bil. Dra en slang från avgasröret ner i den tömda tanken och låt stå så ska det inte vara nån fara att svetsa i tanken efter en halvtimme på tomgång.
Annars kan man ånga ur tanken med en bil. Dra en slang från avgasröret ner i den tömda tanken och låt stå så ska det inte vara nån fara att svetsa i tanken efter en halvtimme på tomgång.
- Bilmodell: Yaris 1.3 -00
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: -
I dessa fall är nog oftast röret bortom all räddning och eftersom man smart nog har gjort en löstagbar platta med rör som sitter på tanken så är det nog där man ska lägga krutet, alltså byt ut den delen helt.Glenn skrev:Var ju därför jag skrev att tanken måste vara väl ventilerad
Det finns en slags tätningsmassa på tub som är tänkt för bensintankar och annat och den har jag provat flera gånger med gott resultat! På min bil tror jag dock att skadan är för stor för att det ska gå, röret kommer förre eller senare att gå av - så rostigt är det!
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Sincerely,
Your Intuition