Sida 14 av 38
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: lör 11 maj 2013, 15:00:14
av Dale
Ibland är rostolja och en mutterdragare bra att ha som "slår" loss prylarna.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: lör 11 maj 2013, 17:43:34
av Glenn
Dale skrev:Ibland är rostolja och en mutterdragare bra att ha som "slår" loss prylarna.
Jag har nog använt en burk 5-56 vid detta laget :9 ..och man kommer dessvärre inte åt med muttersnurran.
men efter ytterligare en session så har den nu lossat ur själva öh, ja metallbiten, tyvärr åkte jag nu på nästa bakslag,
den långa skruven sitter stenfast i den trasiga bussningen, jag har kämpat och käpat, det går fan inte, nu har jag gett upp för dagen

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: lör 11 maj 2013, 19:04:14
av Dale
En burk 5-56 till då?
Nä, de e inge skoj när prylarna sitter lite för bra ihop.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: lör 11 maj 2013, 21:10:41
av Glenn
Efterssom bussningen verkar innehålla ett lager också så kan man ju inte hålla i den heller, så jag vete 17 hur man ska göra, sista lösningen är att kapa loss den med en smal kapskiva, och sen köpa ny bult.. men den ska ju ur länkarmen också.
blir så trött på sånt här. hade det varit bussningen på andra sidan hade det nog inte tagit mer än en timma, nu har jag lagt hela dagen på det här och den är ändå inte bytt..
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: lör 11 maj 2013, 21:28:39
av Dale
Tror det är därför Toyota valt att byta hela delar ist för bara bussningar.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: sön 12 maj 2013, 00:29:58
av Glenn
Just denna bussningen finns faktiskt som lös del, fast inte alla andra.
Dock hade det ju inte hjälpt ändå efterssom jag likföbenat inte fått loss den.. däremot skulle jag ju sluppit pressa ur den ur länkarmen.
tror klänkarmen med två bussningar kostade 1900:- om jag minns rätt, och mussningarna 788:- styck.. :/ ..jag gav ju betydligt mindre från UK.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: sön 12 maj 2013, 01:25:10
av Johnny Blade
Det är nog bara såga av som gäller,tigersåg är bra.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: sön 12 maj 2013, 16:53:57
av Hornlund
Har råkat ut för liknande, bara till att kapa/borra beroende på hur det fastnat. Drygt som tusan!
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: sön 12 maj 2013, 20:56:19
av Bempa
Ja fy fan dom där bultarna är inge roliga dom inte. Jag har lyckats värma loss med gasen, släppte den inre långa bulten och skruva
den navet från dämparen sen satte upp navet med länkarmarna i skruvstädet, sen värma och slå.
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Postat: mån 13 maj 2013, 00:26:14
av Glenn
Ja, det lutar åt att köpa ett fintandat metallblad till tigersågen just nu

..ska kolla vad bulthelvetet ksotar på toyota först bara
..Skruvade ihop bilen tillfälligtvis, nu glappar dte mer än någonsin efter allt mitt bankande, vete fan om jag törs köra till jobbet i morron, eller ja, jag kör då, men är det för hemskt så får jag ställa på ST205'an istället, nu är det ju trots allt sommarväglag.