Vore guld!
Blev lite frustrerad igår och rev ut all el jag hade monterat på motorn och tagit bort alla skydd så jag kan följa varje kabel.
Hittade röd-blå och röd-svart vilket gick till gamla växellådan så tog bort dem.
Här är rätt ECU tror jag.

- toyota_4afe_ecu_pinout.gif (22.25 KiB) Visad 13027 gånger
Första kabeln som fanns i kupen har jag dragit såhär:
Hur jag hade tänkt att koppla det nu är
+B1, +B har jag kört till min gamla tändspolskabel vilket då ger ström på tändning.
W - använder ej
Batt - direkt till batteri och ström permanent
ED - använder ej
FC - Går till (OCR) open circuit relay
AC1 - använder ej
ELS1 - finns inte kabel
SPD - känns som jag borde använde denna men har mekanisk hastighetsmätare vajer så ej inkopplad för min del.
ACT - finns inte kabel
TE2 - finns inte kabel
TE1, VF går in till diagnostic port.
För OCR
Vit-svart - lite osäker om denna är rätt men dragit den till tändspolekabeln med.
Röd-vit - dragit till tändspolekabeln med.
Blå- går till min externa bränslepump som +
Grön kommer från ECU- FC då.

- Sv100467.jpg (57.25 KiB) Visad 13027 gånger
Ska gå igenom stora kontakten ikväll, Blir det NSW som kommer vara det som "startar" min ECU eller vilken kabel är det som gör det?
Jag bor i Luleå så är lite off!
Men glad för all hjälp jag kan få, så jobbigt att vara så nära och inte få igång den!