Blandade Corollafrågor

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
henkemannen
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1997

Re: Blandade Corollafrågor

Inlägg av henkemannen »

Hehe ja...min vanliga osis ;) Ibland är man lite väl dumsnål! :lol:

Men jag ringde honom precis och läste upp vad du skrev, han nämnde något om en bakre motorkudde (?) och bultar som man ev. var tvungen att bonka ut? Men han hade kommit en bra bit iaf, sa han. Spännande värre!!
henkemannen

Inlägg av henkemannen »

Pugho skrev:Kan man inte lossa hela motorfästet från balken? Pilla loss den avlånga gummiproppen i balken så sitter motorfästet fast med två bultar. Kan det vara åtta bultar att lossa för att få loss hela balken?
Jo, han nämnde något om bultar, men att det var några speciella sådana. Men han hade kommit en bit. Så får vi hoppas att han får ihop allting sen också hehe
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Inlägg av PierreW »

henkemannen skrev:Hehe ja...min vanliga osis ;) Ibland är man lite väl dumsnål! :lol:

Men jag ringde honom precis och läste upp vad du skrev, han nämnde något om en bakre motorkudde (?) och bultar som man ev. var tvungen att bonka ut? Men han hade kommit en bra bit iaf, sa han. Spännande värre!!
Lite hjälp på vägen kanske. ;) http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199609 ... _1107.html
Men man behöver inte bonka ur några bultar, kommer han bara på hur konstruktionen med fästet och balken hör ihopa så...
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
henkemannen

Inlägg av henkemannen »

Lite hjälp på vägen kanske. ;) http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199609 ... _1107.html
Men man behöver inte bonka ur några bultar, kommer han bara på hur konstruktionen med fästet och balken hör ihopa så...
Ah, grymt! Tack :thumbup:
henkemannen

Inlägg av henkemannen »

Då blev han klar! Han fick till slut lirkat och knirkat och bytt kopplingssatsen. Han gjorde även motortvätt, gjorde rent det där spjällhuset och bytte växellådsolja. Samt bytte en blinkerlampa. Han ville ha 5000 kronor för jobbet, jag gav honom en femhundring extra, han fick ju slita en hel del :)

Jäklar vilken skillnad att köra bilen nu, kopplingen känns helt "massiv" på något sätt och även tomgången ligger på runt 800 hela tiden, inga plötsliga 1500 när man står och väntar vid rödljus och sånt trams.

Fortfarande när man gasar och släpper efter och motorbromsar, så "brummar" det ganska mycket vid ett visst varvtal, men det kanske bara är något man får finna sig i. Det kunde vara någon plåt vid katalysatorn, trodde han?

Tack snälla för alla tips så långt! :)
Skriv svar