Sida 5 av 9
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: mån 11 maj 2009, 19:52:05
av Michael W
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: mån 11 maj 2009, 19:58:29
av Larco
Hehe, rallystuk på den dekalen

Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: mån 11 maj 2009, 20:01:45
av Michael W
Larco skrev:Hehe, rallystuk på den dekalen

Tror du inte den kommer sitta som en fläskläpp med 19" sen?
Riktigt bistert att emblemet satt igenom bagageluckan, har nu 3 hål där

Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: ons 13 maj 2009, 17:35:54
av Michael W
Fick mitt paket från JC-Performance idag
RPS 6 puckad med fjädrat centrum
Ihop med tryckplatta
AEM 5"
Ramlager
Urtrampningslager
En del av packningsatsen
ST205 toppackning

Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: ons 13 maj 2009, 23:45:34
av Michael W
Snackade med Mikael på jc-performance idag och han skulle ta hem ett batteri åt mig.

- 340-1241618038.jpg (102.23 KiB) Visad 3296 gånger
ODYSSEY tävlingsbatteri.
Producerar två till tre gånger högre startström än vanliga batterier.
Kan monteras liggande ( ej upp och ner)
Längd: 185 mm
Bredd: 79 mm
Höjd: 170 mm utan poler.
Vikt: 6,7 kg.
Spänning 12 V.
Fördelar.
Hög köldstartseffekt. Ingen flytande elektrolyt
Säkerhetsventil och flamspärr.
Ingen knallgas vid normal drift.
Tål vibrationer, slag och stötar.
Lågt internt motstånd.
Kompakt design.
Mycket låg självurladdning.
Helt underhållsfritt.
Längre livslängd.
PS. Är det någon som sitter och ruvar på gen3 eller supra spridare är jag väldigt intresserad!
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: tor 14 maj 2009, 11:56:07
av GT4-Force
Michael W skrev:Snackade med Mikael på jc-performance idag och han skulle ta hem ett batteri åt mig.
340-1241618038.jpg
ODYSSEY tävlingsbatteri.
Producerar två till tre gånger högre startström än vanliga batterier.
Kan monteras liggande ( ej upp och ner)
Längd: 185 mm
Bredd: 79 mm
Höjd: 170 mm utan poler.
Vikt: 6,7 kg.
Spänning 12 V.
Fördelar.
Hög köldstartseffekt. Ingen flytande elektrolyt
Säkerhetsventil och flamspärr.
Ingen knallgas vid normal drift.
Tål vibrationer, slag och stötar.
Lågt internt motstånd.
Kompakt design.
Mycket låg självurladdning.
Helt underhållsfritt.
Längre livslängd.
PS. Är det någon som sitter och ruvar på gen3 eller supra spridare är jag väldigt intresserad!
menar du 550cc sidmatade så finns det ja

Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: tor 14 maj 2009, 12:02:55
av Michael W
Precis! Skulle sitta nice
PMa pris så kan vi diskutera lite

Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: tor 14 maj 2009, 17:05:52
av Michael W
Var och hämta min pckbox till bakdiffen idag på toyota. Blir att ta ner diffen och måla upp lite och då byta packboxen.
Hmm, när man ändå har den nere kanske man skulle smäcka dit fäste från behr
Eller om man gör det i vinter + byta till nylonplast i bakvagn, varför ska allt kosta så mycket
Bilder kommer när man har plats på lyften i garaget.
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: tor 14 maj 2009, 22:26:02
av haank
Han blir nog riktigt fin den här bilen när de blir klar, och bra dela också. Ett sånt där batteri skulle jag med vilja ha. Verkar vara ungefär samma som mitt optima redtop bara att redtoppen väger vel 4 gånger så mycket
Lycka till med ditt projekt iallafall
Re: Celica GT4 Carlos Sainz
Postat: tor 14 maj 2009, 23:03:51
av Michael W
haank skrev:Han blir nog riktigt fin den här bilen när de blir klar, och bra dela också. Ett sånt där batteri skulle jag med vilja ha. Verkar vara ungefär samma som mitt optima redtop bara att redtoppen väger vel 4 gånger så mycket
Lycka till med ditt projekt iallafall
Tackar haank! Kommentarer är alltids trevligt och peppar en att fortsätta slänga ut alla de usla kronorna man tjänar på bilen

Bilen kommer inte vara mer än "halvfärdig" när jag får ut den. Planerna är väl byta ut alla bussningar och dyl i bakvagn, värre bromsar (porsche?), väghållning, större turbo, omslipade kammar (typ grp A)................osv
Ja ni fattar, så om jag ska infria hälften av dessa mods så lär jag ju hänga kvar här ett par bast
