Tyst stereo, behöver råd

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
lillalinan
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: Rödeby

Tyst stereo, behöver råd

Inlägg av lillalinan »

Jag har en Corolla 1,6 -02 och har problem med stereon.
Den är original med integrerad färddator. Precis allt fungerar utom ljudet. Den hittar radiostationer och cdn går igång och räknar ner, men tyst. Självklart är den inte mutad eller nerdraget ljud. ;-)
Vad tror ni? Finns det nåt hopp?
Toyota ville inte ens titta på den utan få mig att köpa en fabriksrenoverad för 4000. :-(
Idag uppkom dock ytterligare ett problem som inte fanns innan. Försökte få ut cdn efter jag testat ljudet men den bara surrade några gånger, fastnat! :-(
De som ägde bilen innan påstår stereon gradvis la av så det var inget som hände tvärt. Men det får man ju ta med en nypa salt, det är ju inte helt hundra.

Snälla ni, har ni något tips? Jag har inte råd att lägga ner 4000 på en "ny" men tycker det är supertråkigt att köra långt och bara höra motorljudet. :'(
tomme
Bilmodell: corolla 98
Årsmodell: 1998

Re: Tyst stereo, behöver råd

Inlägg av tomme »

Troligen är det väl något på ljudutgången i radion som lagt av och då måste man öppna upp det hela och lägga ner tid med mätning på vad det kan vara. Inget enkelt för en lekman och dessutom kostbart som du fått erfara. Jag själv hade löst det med en radio vid sidan av och lagt över högtalarkablarna. Sista alternativet är ju att betala.. :cry:
Skriv svar