Min Rav 4 (102 000 km) började knycka och "skaka" när jag trycker ner gaspedalen. Först trodde jag att det var ett löst däck eftersom jag precis bytt till vinterdäck. Sen misstänkte jag en drivknut eller fäste till antingen växellådan eller motorn. Efter en runda till så verkar det hela vara motorelaterat. Tycker mig även märka ökad dieselförbrukning och evt förlorad effekt. Kan det ...bevare mig väl..vara partikelfiltret som måste bytas? Ska koppla datorn till den i morgon. Nån med liknande erfarenheter? Tacksam för svar.
Jaja..det var turbon som sa upp kontraktet..
Knyckig och skakig acceleration Rav 4 -06 2,2 D4D
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Rav 4
- Årsmodell: 2006
- PostOrt: Kløfta
- Land (Country): Norge
Re: Knyckig och skakig acceleration Rav 4 -06 2,2 D4D
Har fått bilen tillbaka nu. Toyota bytte turbo, motor och mycket annat. Kostade mig inte ett endaböre trots att bilen är -06. Bra service!Marcus35 skrev:Min Rav 4 (102 000 km) började knycka och "skaka" när jag trycker ner gaspedalen. Först trodde jag att det var ett löst däck eftersom jag precis bytt till vinterdäck. Sen misstänkte jag en drivknut eller fäste till antingen växellådan eller motorn. Efter en runda till så verkar det hela vara motorelaterat. Tycker mig även märka ökad dieselförbrukning och evt förlorad effekt. Kan det ...bevare mig väl..vara partikelfiltret som måste bytas? Ska koppla datorn till den i morgon. Nån med liknande erfarenheter? Tacksam för svar.
Jaja..det var turbon som sa upp kontraktet..
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Knyckig och skakig acceleration Rav 4 -06 2,2 D4D
Bytte dom motor ? ..sa dom vad det faktiska felet var ?
Alltid skönt när det ordnar sej utan att man behöver betala
Alltid skönt när det ordnar sej utan att man behöver betala

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se