centrallås avensis -98

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
johan44
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: bromma
Land (Country): sverige

centrallås avensis -98

Inlägg av johan44 »

Hej!
Igår la centrallåset av. Varken nyckel eller knapp i dörr funkar. Det finns två säkringar som ska höra ihop med centrallåset (varav den ena dessutom är kopplad till ABS) och båda säkringarna ser bra ut. Nån som har tips på ett nästa steg i sökandet?
/Johan
SvEsson
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1998

Re: centrallås avensis -98

Inlägg av SvEsson »

Hur går det?

Jag har dykt ner i schemorna för min Avensis -99 (1,8 lean burn). Borde vara lik din.
2 säkringar på säkringspanelen till vä om ratten, 30A Door och 10A Gauge har du tydligen hittat.
Har du trådlös fjärrkontroll finns ytterligare en säkring 7,5A Dome inblandad. Men den påverkar nog bara fjärrkontrollen.
Jag kan scanna och skicka några el-schemor om du PM:ar mig.

Hälsningar........... 8-)
johan44
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 2010
PostOrt: bromma
Land (Country): sverige

Re: centrallås avensis -98

Inlägg av johan44 »

Stort tack för svar! Det visade sig vara låg spänning som fick centrallåset att lägga av troligen på grund av innerbelysning på. Det konstiga var att det inte var värre än att motorn gick runt och den startade, lite trögt dock men det hade inte frun lagt märke till som körde senast. Så efter en natt med ctek så går den som en klocka.
Skriv svar