-Vill inte alltid gå tillbaks till neutralläge.
Jag får föra blinkersspaken tillbaks efter sväng. Funkar det att spreja i mekanismen, tro?
Vänsterblinkers
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Neblade
- Ordförande
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linköping
- Land (Country): Sweden
Re: Vänsterblinkers
Kanske dum fråga, men sitter det originalratt eller något eftermarknads?
Mattias Johansson
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Originalratten sitter på.Neblade skrev:Kanske dum fråga, men sitter det originalratt eller något eftermarknads?
Min Corolla (03:a) skickar nästan aldrig tillbaks spaken vid vänstersväng. Jag har läst mig till att det sitter "plastpiggar" som låser spaken tills det att man rattar tillräckligt starkt åt den sidan man blinkar. Dessa plastpiggar ska tydligen kunna bli utslitna och då slutar automatiken fungera, inget man kan smörja bort med andra ord.
Har inte öppnat ratten själv så jag kan inte bekräfta att det är så, men det låter logiskt.
Har inte öppnat ratten själv så jag kan inte bekräfta att det är så, men det låter logiskt.