9000-mila service Avensis 08

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
AO9841
Årsmodell: 0
PostOrt: STHLM

9000-mila service Avensis 08

Inlägg av AO9841 »

Hej!

Har fullstämplad servicebok på min Avensis 2.0 2008.
Är dags för service nu och jag fick offert på 5075:- på Toyota.
Mekonomen tar 3000:- för samma.

På toyota säger man att de ha specialstift som inte mekonomen har och att motorn är känslig (NGK duger ej) och att man alltid kan lita på Toyotaservice tekniker, inget glöms.

Är jag dumsnål om jag tar mekonomen? Finns det fortfarande chans till goodwill på min bil om jag fortsätter serva hos Toyota?
tomme
Bilmodell: corolla 98
Årsmodell: 1998

Re: 9000-mila service Avensis 08

Inlägg av tomme »

Jag undrar verkligen vad man tjänar på domdär stämplingarna egentligen. Är det bara ett högt andrahandsvärde eller vad ? OM man tänker behålla bilen tills den ska skrotas , då är det ju meningslöst med en fullstämplad dyr servicebok..
Jag har behållit alla mina till skrotarn har tagit över och har därför inte varit på sk. service mer än en gång på mina bilar.. :mrgreen:
När man såg vad som skulle kollas i boken och jag insåg vad jag kunde spara med att göra det själv så var valet lätt !
Inte fasiken GER man bort tusenlappar för sånt man kan göra själv ? :o
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige

Inlägg av Bempa »

Goodwill är högst tveksamt om Toyota ställer upp på när bilen inte är fullservad hos Toyota,
Sen om Mekonomen eller din lokala Toyota ÅF är bäst/sämst är utav min erfarenhet helt beroende på vad dom har för personal som gör jobbet, inte vad det står på dörren. Det som Mekonomen dock garanterat missar är OM det finns någon servicebulletin ute där det skall åtgärdas alt. uppdateras något på just din bil.
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Muda
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Inlägg av Muda »

Mekonomen smörjer inte upp bromsar eller byter kopplings vätska heller för den delen.

Köp riktiga Denso stift även om du lämnar bort bilen till mekonomen. Bosch/Champion är under all kritik...
Skriv svar