bort tagning av spoiler på Avensis - 05 combi

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
dannefk
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2005
PostOrt: Luleå

bort tagning av spoiler på Avensis - 05 combi

Inlägg av dannefk »

Hej jag skulle vilja ha hjälp med å få bort vingen eller spoilern från min avensis.
Eller om ni har ett bra tips på hur ja ska komma åt å justera munstycket till spolarvetskan?
I nu läget sprutar den en meter bakom bilen så den gör inte så mycke till nytta.
Jag har lossat på dom fyra muttrarna från insidan men den sitter ändå fast på något sätt.

Tack på för hand.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: bort tagning av spoiler på Avensis - 05 combi

Inlägg av PierreW »

Den sitter nog med dubbehäftande tejp också, men det brukar gå att justera munstycket med en nål utan att ta bort vingen.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
dannefk

Inlägg av dannefk »

Jo ja provade de men munstycket sitter så långt in så jag ser inte va ja gör.
dannefk

Inlägg av dannefk »

Jag har varit in på Toyota här i stan å gubben sa att man inte kommer åt den utan å ta lös vingen.
Tycker dock att de låter konstigt, men va vet ja jag är ju bara en enkel snickare ;)
Skriv svar