Avensis automat växlar ej!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Gurra G
Årsmodell: 0
PostOrt: Gagnef

Avensis automat växlar ej!

Inlägg av Gurra G »

Jag har övertagit min morbrors bil och körde hem den i går 25 mil utan några problem. Men när jag i morse skulle starta var det inga problem att få igång motorn men när jag drog växelväljaren mot R hände inget. Växeln verkar inte lämna P fast växelväljaren står på R eller D. Motorn varvar men inget händer.

HAr aldrig haft automat förut men har följt alla instruktioner med foten på bromsen mm men som sagt inget händer. Tips och råd efterfrågas.
Gurra G
Årsmodell: 0
PostOrt: Gagnef

Re: Avensis automat växlar ej!

Inlägg av Gurra G »

Problemet löst då jag tog isär mittkonsolen och såg att växelvajern hade hoppat av från Växelföraren. Återmontering i morgon. Skönt när det är enkla problem. :D
Skriv svar