Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jag lyckades få felkod 52 på min GT4 .
Koden kommer dessutom tillbaka så fort man gasar lite efter att batteriet varit från kopplat, så jag antar Knack sensorn är kass, väldigt vanligt att den går sönder tydligen.
Någon som vet vad en sådan kostar på Toyota? eller annat alternativ?
Det är inte så vanligt att dom pajar här i europa, jänkarna pajar dom jämt, troligen pga sämre soppa eller nåt.
Kolla om du har glappkontakt först, det ahde jag i min ST165, halvbökigt att komma åt dock.
..Jänkarna brukar f.ö byta ut knacksensorn mot en GM-sensor, som "ska hålla bättre", men har helt andra egenskaper så det skulle jag inte rekommendera.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Väldigt angelägen att fixa felet så snabbt som möjligt, jag har redan beställt en ny sensor, gick på 2300kr och ska får den på torsdag.
Men jag var nog dumsnål med bensinen och gasade lite för mycket med för mycket laddtryck.
Med tanke på när lampan började lysa borde det inte vara glapp, men vem vet.