Någon som vet vad vändradien är på avensisen?
Upplever den väldigt stor, ännu större med bredare sommarhjul.
Saknar min 740 som var många gånger lättare att parkera, men bara nästan lika bekväm
Nog är det skillnad på en bil som har fulla framvagn i drivaxlar. Blev lite förvånad över att den vände så smidigt mot min Celica som är kortare men trodde inte Vovlon (V70) var så dålig.
Har tidigare kört mycket volvo 850 och den e fan hopplös att vända med.,!! lika så nyare volvo typ s60 och v70.. helt kassa., Upplever Toyotan som relativt smidig för sin storlek på dom flesta plan asså! MVH/ adde
Jag vet inte varför jag upplever bilen så svår att parkera med. Har aldrig haft sånna problem med någon annan bil innan.
Har iofs inte kört så många bilar med däck över 195 i däckbredd något som spelar rätt så stor roll också.
Beror väll på vad man kört tidigare. Tycker min Avensis är lätt och smidig. Fast lättast å parkera var iaf min gamla Cheva Van. En fyrkantig låda med jänkeservo å automat. Den visste man var den sluta å var det trångt gick det alltid å kliva genom bilen å ut genom bakdörrarna. Celican är mer bökig å för inte glömma bort min gamla Volvo 244 som var hemsk att parkera. Å frexten de där med däcksbredd. Har det någon inverkan? Går ju inte svänga mer vare sig man har 185or eller 225or. De e ju inte däcken som stoppar utan styrningens konstruktion eller?
Dale skrev:Å frexten de där med däcksbredd. Har det någon inverkan? Går ju inte svänga mer vare sig man har 185or eller 225or. De e ju inte däcken som stoppar utan styrningens konstruktion eller?
funderade också på detta. min ratt tar alltid stopp oberoende däck (precis som alla andra bilar om nu inte däcket tar i någonstans i hjulhuset)
svängradien är också HEMSK på min celica
Däckens bredd har ingen betydelse för vändradien så till vida dom inte breddar så mycket att dom tar i någong stans.Annars belastar det styrservon mera med bredare däck!,½! Sitter Konstruerade stopp på olika ställen beroende på bil som hindrar att man över vrider styrningen.. MVH/ adde
Jag skulle tänka mig att med breda däck med bra sug i går tyngre å ratta runt ratten å kan då kännas bökigare/tyngre att fickparkera till exempel. Brukar ju märkas när man skiftar från vinterdäck till sommardäck men vändradien lär ju inte påverka. Har man så breda däck som tar i så lär ju inte bilen vara laglig.