Märkte att mattan på passagerarsidan var riktigt blöt i min Auris, både fram och bak. Hittar dock ingen bra förklaring till detta. Vattnet kommer inte från kylsystemet. Jag har kollat dräneringen från AC:n och den är inte igensatt.
Är det någon som har haft samma fel och kan hjälpa mig?
Blött på golvet!!
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Auris
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Gävle
-
- Bilmodell: Avensis Jubil.mod T Sport
- Årsmodell: 2004
- PostOrt: 66342
Re: Blött på golvet!!
Har du taklucka?
På min sons bil, förvisso en Audi, så blir det tätt i dräneringsslangen som går vid sidan om takluckan. Läcker även in vatten i bagageluckan och bagagen också. Lösningen är att spola igenom slangarna ordentligt.
På min sons bil, förvisso en Audi, så blir det tätt i dräneringsslangen som går vid sidan om takluckan. Läcker även in vatten i bagageluckan och bagagen också. Lösningen är att spola igenom slangarna ordentligt.
- Johnny Blade
- Pay User
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Inget rutbyte den senaste tiden?
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
-
- Bilmodell: Auris
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Gävle
Den har ingen taklucka. Däremot är rutan bytt under året. Men ska de inte lyckas täta ordentligt?
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Det förekommer att dom misslyckas och på så sätt läcker in tyvärr.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se