Trög styrning Corolla 2006

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
snusmumriken
Årsmodell: 0
PostOrt: 73153

Trög styrning Corolla 2006

Inlägg av snusmumriken »

Har nyligen bytt länkarm, inre damask samt gjort en hjulinställning på bilen i och med att det radades upp en mängd med olika fel på kort tid. Efter jag fått alla dessa åtgärdade så började helt plötsligt ratten/styrningen kännas konstig. Började med att jag bara upplevde styrningen en aningen tyngre. Förut kunde jag diska helt utan problem med lillfingret, till att sedan behöva anstränga mig lite mer. Lät två andra köra bilen för att se om de tyckte att någonting var annorlunda men de sa att de inte upplevde något oroväckande. När jag börjar rulla iväg från start är den helt okej och mjuk, för att bli allt mer styv vid runt 40-50km/h. Lufttrycket i däcken är som det ska, inte fått upp någon P/S eller något annat på instrumentpanelen. Något med servon? EPS i denna. TOYOTA Corolla IX Hatchback (E120) 1.6