bz4x är ju utskälld av många, och brukar hånas framförallt av teslaägare för många saker, det finns nån tråd jag läst där man tror att toyota ska ge upp inom nåt år eller nåt sånt tex för den är så "efter" tesla.
Men nu kom det ju staistik från norge där den visar sej ha sålt riktigt bra
https://alltomelbil.se/norges-nya-elbil ... i-januari/
Den sålde ca 50% mer än tvåan ID.4, och FYRA GÅNGER så mycket som tesla model y.
Räknar man ihop alla teslas modeller sålde ändå bz4x ungefär dubbelt så mycket som totalen.
Jag har f.ö inte ens provsuttit en bz4x (herre gud vad jag hatar det namnet) men har en kollega som verkar köpa en snart så då kanske man kan ta en närmare titt.
Den utskällda bz4x krossar tesla model y i norge i januaris försäljning
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Den utskällda bz4x krossar tesla model y i norge i januaris försäljning
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Johnny Blade
- Pay User
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Kontakt:
Re: Den utskällda bz4x krossar tesla model y i norge i januaris försäljning
Jag håller med om namnet (Beyond Zero 4X).Jag vill ha ett riktigt namn,som tex Corolla eller Celica. 
Jag har inte kört nån längre sträcka,men det är rätt trevliga bilar.Det jag ogillar är att instrumenteringen så långt ner så ratten skymmer det mesta.
Den saknar även baktorkare,likt nya C-HR)

Jag har inte kört nån längre sträcka,men det är rätt trevliga bilar.Det jag ogillar är att instrumenteringen så långt ner så ratten skymmer det mesta.
Den saknar även baktorkare,likt nya C-HR)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
Ja, ett riktigt namn blir mer personligt och går att komam ihåg. Gilalr inte C-HR osv heller men de är något mindre dåliga.
Finsn ett inlägg på teslaklubben där teslariddaren nummer ett (Tibor) har provkört en bz4x och iofs gnäller om en hel del saker men ändå inte är SÅ negativ, bland annat hyllar han toyotas autopilot, vilket är lite intressant eftersom teslasekten ofta brukar framhålla det som något helt magiskt bra på tesla. (Jag håller inte med, teslas autopilot fungerar kasst..)
Mesta gnället är väl kort räclvidd (i.e litet batteri), långsam laddning samt plastig inredning.
Litet batteri och långsam laddning är förvisso negativt, men det beror ju helt på hur man använder bilen.
Plastig inredning, ja det är så det är med japaner, saker som funkar bra men ser plastiga ut, till skillnad från tyskt som ser bra ut men går sönder, eller amerikanskt, som både ser kasst ut och går sönder
Jag menar, min tesla har på riktigt folie som ska se ut som trä (men ser fejk ut) på instrumentpanelen, på 2020-talet
Finsn ett inlägg på teslaklubben där teslariddaren nummer ett (Tibor) har provkört en bz4x och iofs gnäller om en hel del saker men ändå inte är SÅ negativ, bland annat hyllar han toyotas autopilot, vilket är lite intressant eftersom teslasekten ofta brukar framhålla det som något helt magiskt bra på tesla. (Jag håller inte med, teslas autopilot fungerar kasst..)
Mesta gnället är väl kort räclvidd (i.e litet batteri), långsam laddning samt plastig inredning.
Litet batteri och långsam laddning är förvisso negativt, men det beror ju helt på hur man använder bilen.
Plastig inredning, ja det är så det är med japaner, saker som funkar bra men ser plastiga ut, till skillnad från tyskt som ser bra ut men går sönder, eller amerikanskt, som både ser kasst ut och går sönder

Jag menar, min tesla har på riktigt folie som ska se ut som trä (men ser fejk ut) på instrumentpanelen, på 2020-talet

Senast redigerad av Glenn den ons 12 feb 2025, 22:09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
-
- Bilmodell: XV70 Facelift
- Årsmodell: 2021
- Land (Country): SWEDEN
BZ4X blev väl ändå utskäld med all rätt när den kom? Inte nog med att den tekniska nivån var något föråldrad, redan när den kom. Så tappade den däcken också. Toyota jobbade hårt med mjukvaran, och även hårdvaran. Så det är ju en mycket bättre bil idag, om än fortfarande på efterkälken. Tror ändå Toyota värde sig av misstagen. Och det är därför det dröjt med en ny elbil, vi får väl se när nya elektriska Urban Cruiser kommer under året.