HJÄLP! ang Anti-lock

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
kerplunkt
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:27:26
Bilmodell: Camry V6
Årsmodell: 1988
PostOrt: umeå
Land (Country): sverige

HJÄLP! ang Anti-lock

Inlägg av kerplunkt »

Tjenare. jag har problem med min camry v6 -88a.
Antilock lampan lyser utan att jag vet varför.
den kan slockna någon sekund då och då men illa kvick lyser den igen.
bromsarna överlag är väl inte superbra men dugliga, små slitna belägg fram.
nån som har nån aning om nåt jag kan kolla eller göra för att bli lite klokare o kanske kan släcka den?

tack o bock/ Kristoffer
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: HJÄLP! ang Anti-lock

Inlägg av cheetah1 »

Exakt en sån har jag haft. :)

Lägg dig i bagaget och titta upp under hatthyllan om nån kontakt har ramlat ur ABS-datorn som sitter där. Tror det är två kontakter. Kan vara oxid i dom också. Kan ju förstås även vara oxid i nån annan kontakt i systemet.

Har för mig det fanns nåt coolt sätt att få fram felkoder från ABS-systemet också, kan kika imorgon, boken ligger på nedervåningen och jag vill inte väcka mina föräldrar ikväll.

Kan ju förstås vara en givare eller kanske själva ringen som håller på att ge sig.
kerplunkt
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:27:26
Bilmodell: Camry V6
Årsmodell: 1988
PostOrt: umeå
Land (Country): sverige

Re: HJÄLP! ang Anti-lock

Inlägg av kerplunkt »

ah. okej. ska kolla efter jobbet. alltså jag har sett att det ligger några kablar som mer eller mindre bara ligger och skräpar eller nåt i bagageutrymmet. har inte hunnit undersökt vad dom är till ( köpte bilen iförrgår ).
men tack för tipset, ska lägga mig o se om jag hittar nåt uppenbart!
kerplunkt
Inlägg: 8
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:27:26
Bilmodell: Camry V6
Årsmodell: 1988
PostOrt: umeå
Land (Country): sverige

Re: HJÄLP! ang Anti-lock

Inlägg av kerplunkt »

Tänka sig. nu har lampan inte lyst på halva dagen..
det som slog mig var att förra ägaren nämnde att bilen hade stått ca 1,5 månad innan jag köpte den.
alltså har inte bromsarna används o kanske nått "kärvat fast" eller nåt men nu när jag har kört i ett par dagar har nåt "släppt".
jag har inte den blekaste. hoppas bara att den aldrig lyser mer igen.
Skriv svar