Scape_2_paradise Celica GT-4 ST165
Postat: sön 08 nov 2009, 13:49:47
Nu drar det igåning!!
Igår hämtade jag en rostig, sliten, ful, illaluktande Celica GT-4 -88.
Den har stått sedan -03. Tyvär har rosten kommit i princip överallt!
Bilen starkade direkt! Tyvär kände jag direkt att kopplingen var totalslut
Suck!
Bromsarna satt helt fast. OSV.
Blev en snabb affär 5000kr. Billigt enligt mig!
Bilen är helt original. 20 000mil. Fick med nya framskärmar,
då de gamla var helt sönderrostade!
_____________________________________________________________________________
Målet med detta projekt, är att få bilen besiktigad.
Vill få bort den synliga rosten.
Effektmålet blir mellan 250-300hkr.
Ska bli en rolig lekbil i vinter. Både på gatan och på isen.
_____________________________________________________________________________
Till det tråkiga.....
Kopplingen är kass. Ska jag köpa original, eller satsa på något värre när jag väl är igång?
Kollade på Fensports hemsida. Fanns lite att välja på. Men är inte sugen på att lägga mellan 4-6000kr på koppling...
Lyserna fram funkar, men motorerna vill inte lyfta dom. Är troligen motorerna...
Motorn går varm. Oljetrycket är dåligt på tomgång "enligt mätaren"
Kylarfläkten vill inte starta.
En drivknutsdamask var kass.
____________________________________________________________________________
Kommande uppdeteringar...
Montera T-kors och höja laddtrycket till 1 Bar.
Montera återcirkulerande dump.
Montera Laddmätare.
Montera FMIC.
Montera ställbar BTR.
Bygga avgas
Byta koppling.
Laga rost.
Byta drivknutsdamask
EV. Byta turbo, då den nuvarande gått 20 000mil. Lär vara slut. Eller?
Detta blir en början på mitt projekt! Kom med förlag, råd och kritik!
/ Carl-Erik
Igår hämtade jag en rostig, sliten, ful, illaluktande Celica GT-4 -88.
Den har stått sedan -03. Tyvär har rosten kommit i princip överallt!
Bilen starkade direkt! Tyvär kände jag direkt att kopplingen var totalslut

Bromsarna satt helt fast. OSV.
Blev en snabb affär 5000kr. Billigt enligt mig!
Bilen är helt original. 20 000mil. Fick med nya framskärmar,
då de gamla var helt sönderrostade!
_____________________________________________________________________________
Målet med detta projekt, är att få bilen besiktigad.
Vill få bort den synliga rosten.
Effektmålet blir mellan 250-300hkr.
Ska bli en rolig lekbil i vinter. Både på gatan och på isen.
_____________________________________________________________________________
Till det tråkiga.....
Kopplingen är kass. Ska jag köpa original, eller satsa på något värre när jag väl är igång?
Kollade på Fensports hemsida. Fanns lite att välja på. Men är inte sugen på att lägga mellan 4-6000kr på koppling...
Lyserna fram funkar, men motorerna vill inte lyfta dom. Är troligen motorerna...
Motorn går varm. Oljetrycket är dåligt på tomgång "enligt mätaren"
Kylarfläkten vill inte starta.
En drivknutsdamask var kass.
____________________________________________________________________________
Kommande uppdeteringar...
Montera T-kors och höja laddtrycket till 1 Bar.
Montera återcirkulerande dump.
Montera Laddmätare.
Montera FMIC.
Montera ställbar BTR.
Bygga avgas
Byta koppling.
Laga rost.
Byta drivknutsdamask
EV. Byta turbo, då den nuvarande gått 20 000mil. Lär vara slut. Eller?
Detta blir en början på mitt projekt! Kom med förlag, råd och kritik!
/ Carl-Erik