Motor Temp!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Engen
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Motor Temp!

Inlägg av Engen »

Tjalle.,!! Funderar kring motor tempen.. Toyotan tar i mina ögon väldigt lång tid på sig att bli varm.. Kan ta upp till milen innan den når exact arbets temp..!! jag är iofrs van o köra volvo som blir full varm innan du vridigt om nyckeln., Men lika så Golfen jag oxå har blir varm ganska fort i jämförlse.. Kan tänka mig att Toyotan drar så pass lite soppa att det inte blir så mycket över i värme.. men Termostaten har jag ingen aning om när den är bytt eller om den e bytt., förmodligen det senare.. men han kommer ju upp i full arbets temp och håller sig där när den väl är varm:;! vad säger ni..,! MHV/adde
StefanZ
Bilmodell: Corolla 1,3 XLi
Årsmodell: 98

Re: Motor Temp!

Inlägg av StefanZ »

Engen skrev: Kan tänka mig att Toyotan drar så pass lite soppa att det inte blir så mycket över i värme..
Det var skarpsinningt. Det kan mycket väl ligga något i det du säger här.

Både ATT den drar mindre bensin, OCH kanske något effektivare motorer än många andra, dvs den fysiska kvoten arbete/värme bättre.??

Jag tänker t.ex. på den lilla näpna 1,3 i min halvgamla Corolla. Pigg OCH ännu bättre segdragning än i mina föredettingar, de tyska pållarna Jettan och Astran... Och drar mindre också.
Och ändå är det ingen märklig, modern motor i Corollan.
GT4-R
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Motor Temp!

Inlägg av GT4-R »

Min 2,4 är lika seg upp i temp är väl stort kylsystem
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0

Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Skriv svar