Camry 2003 - Fönsterhiss och antispinn

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Nutrition
Årsmodell: 0

Camry 2003 - Fönsterhiss och antispinn

Inlägg av Nutrition »

Köpte mig en Camry 03´a och den verkar funka helt ok efter 15-20 mils erfarenhet hitills.

Hur som helst så är det error med auto up(p) funktionen för fönsterhissen på förardörren, när den når översta läget (stängd) så vänder den och går tillbaka ned halvvägs för att sedan stanna. Detta är inget ovanligt fel på flera bilmärken, vanligt att initieringen = vart översta läget är försvinner och då funkar inte autofunktionen. Testat många ggr och bara en gång fick jag den att stanna kvar i toppläge:

* Hissade upp den i toppläge med knappen aktiverad hela tiden.

* När den stannat eftersom jag fortfarande håller knappen aktiverad för upp så aktivera jag upp för passagerarsidans fönsterhiss samtidigt en stund och sedan släppte jag knapparna.

* Nu stanna rutan i toppläge och allt var frid o fröjd, testade igen ner och upp och felet är tillbaka = den vänder i toppläge.

Det enda pålitliga sätt att få den o stanna kvar är att skjutsa upp den i toppläget och sedan slå av tändningen. Vanligt fel? Går det att initiera autofunktionen manuellt eller krävs det att man koppla in någon dator? Hur gör djur....

Sen är den lite lustigt utrustad, den har det vanliga med färdator, farthållare, elinfällbara backspeglar..... men inte antispinn. Inget jättebekymmer men man har ju vant sig lite med det från tidigare bilar och i år när det faktiskt är vinter i landet så kan det vara skönt ibland. Råkar inte vara så att det är fördraget eller liknande enkelt att aktivera på bilen? Automatlåda.
Started out with nothing and I still got most of it left

NCP21L TS -01
KE30 -77