S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Postat: tor 04 feb 2010, 21:34:50
Jag kommer inom nån vecka hämta hem några motorer från borrning och balansering. Tänkte lägga ut annons i tid så man kanske kan bli av med dom fortare.
Den första är ett 5S-FE block från -00 som har den (nya) gjutningen. Det starkaste standardblocket man kan få tag i till dessa motorer. Smidda CP-pistons kolvar anpassade för 3S-GTE topplock, smidda SPM-stakar och clevite lager. ARP mainstuds. Balanserad och polerad vevaxel.
En bottendel som står pall för 800hk.
Pris: 20000:-
De andra 2 är 3S-GE gen3-block med smidda Omega kolvar, Grupp-A spec. Den ena har smidda Verdi-stakar, den andra har smidda SPM-stakar och Clevite lager. Balanserad och polerad vevaxel. Klarar gott och väl av 500hk.
Pris: 15000:-/st
Beroende på vad DU har för bil så fixar jag till nippel för olja till turbo. Ska man köra gen3 tråg är det enklast att ta ut olja där. Om den ska monteras i en gt-4 så slipar jag av blocket så det passar ihop med fördelningslådan. Jag kommer även tvätta, måla och montera ihop dom om så önskas. Ska det prutas så får man fixa dessa detaljer själv.
Den första är ett 5S-FE block från -00 som har den (nya) gjutningen. Det starkaste standardblocket man kan få tag i till dessa motorer. Smidda CP-pistons kolvar anpassade för 3S-GTE topplock, smidda SPM-stakar och clevite lager. ARP mainstuds. Balanserad och polerad vevaxel.
En bottendel som står pall för 800hk.
Pris: 20000:-
De andra 2 är 3S-GE gen3-block med smidda Omega kolvar, Grupp-A spec. Den ena har smidda Verdi-stakar, den andra har smidda SPM-stakar och Clevite lager. Balanserad och polerad vevaxel. Klarar gott och väl av 500hk.
Pris: 15000:-/st
Beroende på vad DU har för bil så fixar jag till nippel för olja till turbo. Ska man köra gen3 tråg är det enklast att ta ut olja där. Om den ska monteras i en gt-4 så slipar jag av blocket så det passar ihop med fördelningslådan. Jag kommer även tvätta, måla och montera ihop dom om så önskas. Ska det prutas så får man fixa dessa detaljer själv.