Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Det är självjusterande. Enda justeringen man gör på vajern är att se till att den är så spänd som möjligt utan att hävarmarna går ifrån sina stoppar på oket.
Så pumpa ut kolvarna och kör lite så ska du se att det börjar fungera. Funkade det innan okbytet men inte efter så kan det vara fel på oket.
Om det är samma typ av självjustering som på Carinan och Celican (med skivor bak) så har då jag fått hjälpa till med justeringen genom att pilla på ett kugghjul genom ett hål mellan hjulbultarna (med hjulet avtaget) för att få ut backarna. Vet inte hur de e tänkt att självjusteringen ska funka men jag kanske har nått fel eller annat på mina kärror.
Dale skrev:Om det är samma typ av självjustering som på Carinan och Celican (med skivor bak) så har då jag fått hjälpa till med justeringen genom att pilla på ett kugghjul genom ett hål mellan hjulbultarna (med hjulet avtaget) för att få ut backarna. Vet inte hur de e tänkt att självjusteringen ska funka men jag kanske har nått fel eller annat på mina kärror.
Dom är inte heller självjusterande. Det är bara när det är trummbromsar bak. Men mr2:an har handbromsen i oket.