Camry Solara V6 3.3 aut. -06

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
harntabo
Bilmodell: Solara
Årsmodell: 2006
PostOrt: Härnösand
Land (Country): Sverige

Camry Solara V6 3.3 aut. -06

Inlägg av harntabo »

Har just förvärvat en dylik US-import som ska ha gått 4600 mil, varav inga i Sverige. Skulle behöva tips och råd kring skötsel/service och annat att ev. tänka på. Alla kunskaper mottages tacksamt :)
Toyota Solara 3.3 2006 - bruksbilen
Användarens profilbild
harntabo

Re: Camry Solara V6 3.3 aut. -06

Inlägg av harntabo »

Nämen HALLÅÅÅ! Är det verkligen ingen som vet eller kan nå´t - eller öht är intresserad????
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Inlägg av PierreW »

Ta inte detta på fel sätt nu men, du har alltså köpt en bil du absolut inte vet nått om? Smarrt ;)

Inga böcker, papper anything som följde med bilen?
Köpt på firma eller privat?
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
harntabo

Inlägg av harntabo »

PierreW skrev:Ta inte detta på fel sätt nu men, du har alltså köpt en bil du absolut inte vet nått om? Smarrt ;)

Inga böcker, papper anything som följde med bilen?
Köpt på firma eller privat?

Nä- precis! Inte så smart förstås - men billigt :) . Vet inte än vad som följer med! - bilen hämtas i Kungsbacka (Netbil, som iofs är MRF) på måndag. Ingen servicebok iaf - det sa dom att det "ofanns" i US. Jag kände bara att en Toya 2006 till det priset (104`) inte kunde vara helt fel... Men man får väl ta det som en man om det skulle bli åt h-e!
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed

Inlägg av cheetah1 »

Ja, jag är iaf avundsjuk på dig, såvida det är ett lyckat köp. Köpte du den osedd var det väl kanske inte det smartaste draget, men jag är övertygad om att det är en helt okej bil. Är den fixed unt fertish för att få köras på svenska vägar när du får den?
Användarens profilbild
harntabo

Inlägg av harntabo »

Camry -
cheetah1 skrev:Ja, jag är iaf avundsjuk på dig, såvida det är ett lyckat köp. Köpte du den osedd var det väl kanske inte det smartaste draget, men jag är övertygad om att det är en helt okej bil. Är den fixed unt fertish för att få köras på svenska vägar när du får den?
Tack för svar!
Tja, det var väl just det - jag har köpt den osedd...Det jag sett är bilder och ett testprotokoll utfärdat av "värderingsman auktoriserad av handelskammaren". Enda felet som konstaterades var "dåligt batteri", så det kanske jag måste byta direkt - vi får väl se vad det indikerar efte 80 mils hemresa ;) . Bilen är regad och klar att ta i trafik - besiktad 100303 u.a. (nästa besiktning senast mars 2012 :) . Jag har iaf lärt mig här på forumet att jag kan köpa bilen del för del via någon amerikansk hemsida (kul, jag lade bara in bilens chassinummer - då poppade bilen upp med alla tillval etc).
Jag får väl åka upp till affärn där jag servat min gamla Camry -98 och höra vad dom kan göra med denna - eller kanske man ska höra med Mekonomen??
Användarens profilbild
harntabo

Inlägg av harntabo »

harntabo skrev:Camry -
cheetah1 skrev:Ja, jag är iaf avundsjuk på dig, såvida det är ett lyckat köp. Köpte du den osedd var det väl kanske inte det smartaste draget, men jag är övertygad om att det är en helt okej bil. Är den fixed unt fertish för att få köras på svenska vägar när du får den?
Tack för svar!
Tja, det var väl just det - jag har köpt den osedd...Det jag sett är bilder och ett testprotokoll utfärdat av "värderingsman auktoriserad av handelskammaren". Enda felet som konstaterades var "dåligt batteri", så det kanske jag måste byta direkt - vi får väl se vad det indikerar efte 80 mils hemresa ;) . Bilen är regad och klar att ta i trafik - besiktad 100303 u.a. (nästa besiktning senast mars 2012 :) . Jag har iaf lärt mig här på forumet att jag kan köpa bilen del för del via någon amerikansk hemsida (kul, jag lade bara in bilens chassinummer - då poppade bilen upp med alla tillval etc).
Jag får väl åka upp till affärn där jag servat min gamla Camry -98 och höra vad dom kan göra med denna - eller kanske man ska höra med Mekonomen??
Avlutar med att berätta att bilen var närmast i nyskick när den kom hem i går - superkanonnöjd så här långt alltså :-)
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed

Inlägg av cheetah1 »

Bildeer!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale »

harntabo skrev:Jag har iaf lärt mig här på forumet att jag kan köpa bilen del för del via någon amerikansk hemsida (kul, jag lade bara in bilens chassinummer - då poppade bilen upp med alla tillval etc).
Var det http://www.toyodiy.com/parts/ du fann eller nått annat? Det är en bra sida för övrigt då tillåme många toyotareservdelshandlare blir lite impad när man kommer med artikelnummrena på delarna man vill ha.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
harntabo

Inlägg av harntabo »

Dale skrev:
harntabo skrev:Jag har iaf lärt mig här på forumet att jag kan köpa bilen del för del via någon amerikansk hemsida (kul, jag lade bara in bilens chassinummer - då poppade bilen upp med alla tillval etc).
Var det http://www.toyodiy.com/parts/ du fann eller nått annat? Det är en bra sida för övrigt då tillåme många toyotareservdelshandlare blir lite impad när man kommer med artikelnummrena på delarna man vill ha.
Jo precis toyodiy - imponerande! För övrigt kan jag meddela att jag var till min hemmatoyotadealer i dag. Dom var dels: Väldigt intresserade, väldigt seviceminded (ingen där hade sett bilen irl). Dom plockade direkt fram ett serviceprogram fråm 4500 mil, inga problem med delar etc - ska göra den servicen på tisdag efter påsk.
P.S. bilen är helt underbar så här långt - smoth as silk som dom säger i US :-)
Skriv svar