MR2 historia

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
KimE
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1998
PostOrt: Norrtälje

MR2 historia

Inlägg av KimE »

Hej! Har varit medlem på forumet ett tag och har haft en starlet -84 tidigare, vilken jag ångrar lite att jag sålde =)

Nu till våren blev jag sugen på en sommarbil att skruva och glida med lite grann. Kollade på olika alternativ men fastnade för MR2:an för den är liten lätt och bakhjulsdriven. Sen jobbar jag ju på toyota sedan 4 år tillbaka så det känns ju naturligt att köpa en bil när man har expertisen på arbetsplatsen.

Så jag tittade runt på nätet och hittade några olika bilar som verkade intressanta, dock lite för långt bort.
Men en lördag för inte så länge sedan bestämde jag mig ändå för att boka möte med en MR2 ägare på söndagen. Söndagsmorgon kom och jag packade in sambo, svägerska och svåger i diesel-passaten och drog iväg. När tripmätaren visade 54 mil var vi framme. Efter sedvanlig provkörning och snackande blev det affär!
Sedan var det bara 54 mil hem igen. Alltid spännande i en bil som är helt ny för en. Vid 21 tiden var vi hemma och jag var ledbruten efter att kört bil i stort sett non stopp i 11 timmar enligt GPSen.
Nu tänkte jag låte några bilder tala för sig.

På rastplatsen brahehus:

Bild

Lite närmare hem:

Bild

Äntligen hemma och utanför jobbet:

Bild

Och här, nyservad, nya bromsar och bättre däck:

Bild

Ja, jag vet att den är lite rosa på bilden. Ser lite bättre ut i verkligheten men den ska poleras.
Vidare planer för bilen är bara att få den i hyffsat fint skick. Några sömmar i skinnet ska lagas och en ny ratt ska fixas. Även växelspaksdamasken ska bytas ut pga slitage.
Är det någon som har krysstagen bak till övers får han/hon gärna kontakta mig då det saknas ett av dom.

Kanske kommer en liten projekttråd framöver när man börjar komma igång med uppfräschningen.

Mvh / Kim
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: MR2 historia

Inlägg av Fnys »

Snygg GTI! Vilken lång resa det vart också :? Skönt att det blev affär och hoppas det var värt resan.
Alltid intressant att läsa historier om bilköp. Ser fram emot projekttråden! :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
KimE
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1998
PostOrt: Norrtälje

Re: MR2 historia

Inlägg av KimE »

Fnys skrev:Snygg GTI! Vilken lång resa det vart också :? Skönt att det blev affär och hoppas det var värt resan.
Alltid intressant att läsa historier om bilköp. Ser fram emot projekttråden! :)

Jo en rejäl resa blev det allt. Alla inblandade var trötta ända in på tisdagen. Men jag hoppas det var värt det, är mer än nöjd än så länge!
Snyggare blir den nog efter en dag eller två med polermaskinen =) hehe.

Mvh / Kim
Skriv svar