Givare hastighetsmätare, Camry?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Griph
Årsmodell: 0

Givare hastighetsmätare, Camry?

Inlägg av Griph »

Hej!

Givaren till hastighetsmätaren på min Camry -92 är trasig. Det är en manuell 2,2 kombi.
Fungerar det med en givare från en sedan med samma motor o låda eller blir det fel med utväxling och liknande då?

Mvh Martin
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Re: Givare hastighetsmätare, Camry?

Inlägg av cheetah1 »

Bör funka. Är det elektrisk mätare på den alltså? Jag vart lite ställd, för det var elektrisk mätare på min Celica -77, men mekanisk mätare med roterande wire på Camryn från -88.
Griph

Inlägg av Griph »

Jo den är elektrisk. Jag har frågat runt lite men ingen verkar veta säkert om den funkar till en kombi :P
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Ja, jag kan ju inte garantera nåt, men jag tycker det vore konstigt annars. Vet inte toyota heller?
Griph

Inlägg av Griph »

Toyota trodde det skulle funka så jag får väl köpa och prova. Det är ju ingen enorm kostnad direkt :) Tack för hjälpen :)

/martin
Skriv svar