Jag har som sagt införskaffat mig en Starlet 1,3 DL -83 som ej gick då jag hämtade den. Köpte ny Rotor, fördelarlock och brytare. Bytte dem på plats och startade bilen och körde hem den felfritt. När jag då kom hem så började den rycka och ha sig för att sedan stanna och nu har den inte startat på snart en vecka.
Har gjort detta hittills utan lycka
Bytt fördelarlock, tändkablar, stift, brytare, rotor. har även testat 3 st olika tändspolar. Haft lös förgasaren och plockat isär den för att konstatera att den är i gott skick. Nålar, munstycken blandskruven osv är så ny dem kan vara på en gammal bil men ej slitna. Kontrollerat att bränslefiltret inte är tätt och funktionen på bränslepumpen.
Jag lånade även en strobelampa och kontrollerade tändningen som oxå är bra. Backventilen som sitter uppe på ventilkåpan och som går till insuget fungerar som den skall.
Bilen kan starta och gå jätteryckigt men rör jag gasen så dör den direkt. Tänkte att nåt kunde vara glapp kring tändningen så drog en helt ny signalkabel från fördelaren till tändspolen.
Tändstiften är kolsvarta med sot, har snålställt bilen max och även testat köra utan luftfilter. Reagerar inte på startgas. Även testat koppla ur generatorn utifall den kortslöt på nåt vis.
Är det någon som har en idé på vad det kan vara för fel? Börjar tappa tålamodet

Det enda jag har funderat på är att när jag bytte brytaren så hade jag ej något bladmått till hands så jag gissade mer eller mindre på avståndet. Kan brytaren gå sönder om jag kör med felaktigt avstånd?
MvH Fredrik