Vinterdäck till Avensis

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
MickeP
Årsmodell: 0

Vinterdäck till Avensis

Inlägg av MickeP »

Vad ska man ha för vinterdäck på en Avensis, dubbat, odubbat. Är det nån som vet på rakarm vad det är för däckstorlek till denna bil?
Jag bor i Sthlm ifall det har nån betydelse.
Användarens profilbild
KelMer
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Vinterdäck till Avensis

Inlägg av KelMer »

MickeP skrev:Vad ska man ha för vinterdäck på en Avensis, dubbat, odubbat. Är det nån som vet på rakarm vad det är för däckstorlek till denna bil?
Jag bor i Sthlm ifall det har nån betydelse.
Avensisen har ju funnits med ett tag, så vilken årsmodel ?
På min -05:a så är det 205/55 R16 original, kör med north frost 5 på vintern dubbat alltså, men då bor ju jag i PITEÅ.
Men jag vill säga att jag kan en del om sthlm's vintern med tanke på att jag bott där i 27år, alltså född och uppvuxen där!
Och den eviga fråga var ju där Dubbat el Odubbat, jag skulle ha valt odubbat men när det blir riktigt kallt och halt så gäller det att ta det lite lungnare!!!
Och välj inte nå billig märke, utan ta nåt beprövat för vårt klimat, inte nå kina tjafs. Det är ju ändå en säkerhets detalj!
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*

Friskt vågat, Hälften vunnet
MickeP
Årsmodell: 0

Re: Vinterdäck till Avensis

Inlägg av MickeP »

...en 2007, självklart ska det va nåt bra när det gäller vinterdäck. Som du säger så är det den eviga frågan dubbat eller odubbat i Sthlm, man vet ju inte om dom tänker förbjuda dubbdäck i andra delar av stan eftersom Hornsgatan hade det förbudet.

Tack för snabbt svar

//Micke
Skriv svar