Timing marks corolla 97

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
stefan_73
Årsmodell: 0

Timing marks corolla 97

Inlägg av stefan_73 »

har planat toppen på en corolla och skulle montera ihop allt har nollat före jag plocka isär det noll på rem skivan nere markeringarna på kammarna jämns för varandra 1 cylinder i topp och då passa också en spik i hålet på kamrems skivan med körn slaget på överfallet. Men nu kommer något jag inte förstår när man ska montera ihop det igen så läste jag att man endast ska montera kammarna med dom körn slagen som sitter på in sidan inåt ventilerna dom som heter installation marks sedan sätta kamremmen när man fått fram timing marks snälla hjälp mig att fatta hurman gör detta